تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
کد خبر : 21624

بررسی واکسن‌های دو ظرفیتی اُمیکرون در اتحادیه اروپا

بررسی واکسن‌های دو ظرفیتی اُمیکرون در اتحادیه اروپا

به گزارش ایسنا، قرار است امروز (پنج شنبه) تنظیم‌ کننده مقررات دارویی اتحادیه اروپا اولین واکسن‌های‌ کووید-19 را برای سویه اُمیکرون کرونا مجاز اعلام کند، اگرچه این واکسن‌ها آخرین زیرسویه‌ها را هدف قرار نمی‌ دهند. قرار است واکسن‌های اصلاح شده ساخت شرکت‌های داروسازی فایزر- بیو ان تک و مدرنا در جلسه فوق العاده آژانس دارویی

به گزارش ایسنا، قرار است امروز (پنج شنبه) تنظیم‌ کننده مقررات دارویی اتحادیه اروپا اولین واکسن‌های‌ کووید-19 را برای سویه اُمیکرون کرونا مجاز اعلام کند، اگرچه این واکسن‌ها آخرین زیرسویه‌ها را هدف قرار نمی‌ دهند.
قرار است واکسن‌های اصلاح شده ساخت شرکت‌های داروسازی فایزر- بیو ان تک و مدرنا در جلسه فوق العاده آژانس دارویی اروپا (EMA) مورد بحث قرار گیرند.
کشورهای اروپایی تمایل دارند که نسل جدید واکسن‌های کروناویروس به سرعت تولید شود تا بتوانند تزریق دُزهای یادآور واکسن را پیش از شیوع مجدد بیماری در زمستان سال جاری آغاز کنند.
به گزارش مدیکال اکسپرس، این واکسن‌های دو ظرفیتی در برابر زیرسویه اُمیکرون موسوم به BA.1 و گونه اصلی ویروس که سال 2019 در چین شناسایی شد، مصونیت ایجاد کند. هرچند، این واکسنها زیر سویه‌های جدیدتر و با قدرت سرایت بیشتر موسوم به BA.4 و BA.5 را که طی ماه‌های اخیر در جهان غالب شده‌اند، مورد هدف قرار نمی‌دهند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.