تاریخ انتشار : شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
کد خبر : 13827

برخی کالاها از تولید تا توزیع با ۱۶۰درصد افزایش قیمت روبرو می‌شود

برخی کالاها از تولید تا توزیع با ۱۶۰درصد افزایش قیمت روبرو می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، عباس تابش صبح شنبه در دیدار با امام جمعه بوشهر اظهار داشت: اینکه قیمت‌ها را عرضه و تقاضا مشخص می‌کند حرفی درست است ولی در شرایط اقتصادی کشور باید حمایت کنیم از مصرف کننده و شاخص‌ها مقداری با عرضه و تقاضا متفاوت است. رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور اضافه

به گزارش خبرنگار مهر، عباس تابش صبح شنبه در دیدار با امام جمعه بوشهر اظهار داشت: اینکه قیمت‌ها را عرضه و تقاضا مشخص می‌کند حرفی درست است ولی در شرایط اقتصادی کشور باید حمایت کنیم از مصرف کننده و شاخص‌ها مقداری با عرضه و تقاضا متفاوت است.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور اضافه کرد: تنظیم بازار از ثبات شاخص‌های اقتصادی می‌گذرد ولی گاهی اوقات مسائلی مانند تحریم و دیگر مسائل روی اقتصاد تأثیر می‌گذارد.

وی با اشاره به اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده روی کالاها بیان کرد: این طرح در اجرای ماده ۲۳ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مصوب شده و دنبال شفاف‌سازی هستیم که قیمت تمام شده کالا چقدر است.

تابش با اشاره به اینکه در برخی کالاها ۱۶۰ درصد افزایش قیمت در فرآیند توزیع را شاهد هستیم ادامه داد: برخی کالاها چند دور می‌چرخد و باعث افزایش قیمت چند برابری کالا می‌شود.

معاون وزیر صمت افزود: در این طرح قیمت کالا مشخص می‌شود و هزینه‌های تولید و درصد آن مشخص می‌شود و قیمتی که باید به دست مصرف‌کننده برسد مشخص خواهد شد.

وی گفت: چهار گروه با این طرح مخالف است که شامل تولیدکننده، شرکت پخش، دلال و واسطه و فروشنده خرد است چون پول زیادی به جیب این چهار گروه می‌رود.

تابش با بیان اینکه وظیفه داریم در اجرای این طرح محکم پای کار باشیم اظهار داشت: تولید و پخش را مکلف کردیم که این کار را انجام دهند.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور تصریح کرد: به صورت شبانه‌روزی باید نظارت کنیم برای اجرای این طرح و انتظار داریم بسیج هم بیاید وسط و دنبال کند.

وی خاطرنشان کرد: روی کالا باید قیمت تولیدکننده و قیمت مصرف‌کننده مشخص شود و درصدی که لازم است رعایت شود. مردم باید بتوانند قیمت کالا را استعلام کنند.

تابش با بیان اینکه مردم ناظر ما هستند ادامه داد: بین قیمت تولید و مصرف نباید اختلاف بیش از ۳۰ درصدی وجود داشته باشد و مردم باید اگر اختلافی دیدند گزارش دهند و مطالبه گری کنند.

منبع : مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.