تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
کد خبر : 14712

برج میلاد به استقبال نوروز می‌رود

برج میلاد به استقبال نوروز می‌رود

به گزارش ایسنا، عباس حیدری با اعلام این خبر گفت: خوشبختانه امسال با توجه به واکسیناسیون گسترده شهروندان و کمتر شدن آمار همه گیری ویروس کرونا، امکان برگزاری این جشنواره برای شهروندان و مسافران نوروزی پایتخت فراهم شده است و امیدواریم بتوانیم در سال جدید میزبان خوبی برای بازدیدکنندگان باشیم. وی در تشریح برنامه‌های نوروزی

به گزارش ایسنا، عباس حیدری با اعلام این خبر گفت: خوشبختانه امسال با توجه به واکسیناسیون گسترده شهروندان و کمتر شدن آمار همه گیری ویروس کرونا، امکان برگزاری این جشنواره برای شهروندان و مسافران نوروزی پایتخت فراهم شده است و امیدواریم بتوانیم در سال جدید میزبان خوبی برای بازدیدکنندگان باشیم.

وی در تشریح برنامه‌های نوروزی برج میلاد که با مشارکت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و ستاد گردشگری شهر تهران صورت گرفته است، گفت: جشنواره نوروزگار از ۲۵ اسفند ماه با فضاسازی نوروزی در بخش‌های مختلف برج میلاد همچون چیدمان سفره هفت سین در زیرگذر برج میلاد آغاز می‌شود و همچنین مراسم تحویل سال از محل برج میلاد از شبکه اول و پنج سیما پخش خواهد شد.

حیدری ادامه داد: نمایشگاه آداب و رسوم ایرانی با رویکرد همگرایی تمامی اقوام ایرانی، نمایشگاهی با عنوان “آداب و رسوم اقوام ایرانی” با حضور هنرمندان و نمایش صنایع دستی و سوغات شهرهای ایران در طول جشنواره برگزار می‌شود.

مدیرعامل برج میلاد با اشاره به برپایی کارگاه اسباب بازی‌های ایرانی تصریح کرد: ما در جشنواره به همه اقشار در همه سنین توجه کرده‌ایم و بر این اساس نمایشگاه اسباب بازی‌های موثر در رشد جسمی و ذهنی کودکان، آشنایی تولیدکنندگان متناسب با نیازهایشان، ارائه و معرفی آخرین دستاوردهای تولید کنندگان داخلی و ترویج مبانی اصول ارتباطی، آگاهانه یکپارچه سازی فعالیت‌های حوزه اسباب بازی از جمله اهداف این بخش از جشنواره است.

وی ادامه داد: همچنین برای کودکان دیگر برنامه‌هایی همچون برگزاری جُنگ کودک در سالن نمایشگاهی برج میلاد، بازی‌های هیجانی و میدانی در محوطه برج ، برپایی بازی‌های خانواده محور از دیگر اقدامات ما برای کودکان در ایام جشنواره است.

حیدری با بیان اینکه جشنواره موسیقی اقوام ایرانی در گذرگاه برج میلاد برگزار می‌شود، گفت: توجه به هنرمندان عرصه‌های مختلف از جمله موسیقی فولکلور نیز در دستور کار ما قرار گرفت و به همین دلیل بخشی از جشنواره به اجرای گروه‌های موسیقی اقوام مانند قشقایی، لر، بختیاری، کرد، بوشهری، آذری، گیلکی، خراسانی، شیرازی، مازندرانی، ترکمن و … اختصاص پیدا کرده است که از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۳ در ساعت‌های مشخصی برای بازدیدکنندگان در محوطه و استیج گذرگاه برج میلاد اجرا خواهند داشت.

مدیرعامل برج میلاد اجرای جُنگ‌های شبانه با حضور عموم مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را از دیگر بخش های جشنواره نوروزی ۱۴۰۱ برج میلاد اعلام کرد و افزود: ویژه برنامه‌هایی را نیز با حضور مردم تدارک دیده‌ایم که بخشی از این برنامه‌ها با مشارکت سازمان صدا و سیما بوده و بصورت زنده از شبکه‌های مختلف پخش می‌شود. از جمله این برنامه‌ها می‌توان “بهار جان” شبکه پنج، آغاز تحویل سال جدید از شبکه های یک و پنج، انتخاب چهره‌های مردمی سال با اجرای علی ضیا در برنامه فرمول یک که در برج میلاد ضبط و پخش خواهد شد. جشن نیمه شعبان و برپای نورافشانی به مناسبت میلاد حضرت ولی عصر (عج) و جشن روز ملی جمهوری اسلامی از دیگر برنامه‌های مشارکتی برج میلاد، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی و سازمان صدا و سیما است.

وی در توضیحات تکمیلی اخبار جشنواره گفت: برپایی کارگاه‌های هنری با حضور هنرمندان در رشته‌های نقاشی و طراحی آداب و رسوم سنتی در ایام نوروز از بخش‌های دیگر جشنواره نوروزی برج میلاد است.

حیدری در ادامه به اجرای برنامه‌های رادیویی در برج میلاد اشاره کرد و گفت: شبکه‌های مختلف رادیویی از جمله رادیو تهران، رادیو جوان، رادیو جشنواره بصورت زنده اخبار جشنواره را با مرکزیت این مجموعه پوشش می‌دهند.

بر اساس گزارش روابط عمومی برج میلاد، وی در پایان افزود: تمامی بازدیدکنندگان و شهروندان باید پروتکل‌های بهداشتی را در طول بازدید از برج میلاد و بازدید از جشنواره رعایت کنند و همچنین در پایان بازدید می‌توانند در نظرسنجی ما شرکت کنند تا بتوانیم کاستی‌های مورد نظر شهروندان را در سال‌های آینده رفع کنیم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.