تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
کد خبر : 14988

بایدن عازم بروکسل شد

بایدن عازم بروکسل شد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ساعت 8:40 امروز  به وقت منطقه زمانی شرقی کاخ سفید را ترک کرد و عازم سفری شد که شامل مذاکره با رهبران ناتو و اروپایی در بروکسل و سفری به ورشو برای رایزنی با آندژی دودا، رئیس جمهور لهستان خواهد بود. دو

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ساعت 8:40 امروز  به وقت منطقه زمانی شرقی کاخ سفید را ترک کرد و عازم سفری شد که شامل مذاکره با رهبران ناتو و اروپایی در بروکسل و سفری به ورشو برای رایزنی با آندژی دودا، رئیس جمهور لهستان خواهد بود.

دو منبع آگاه اعلام کردند، بایدن و تیمش در اقدامی تلافی‌جویانه برای حمله روسیه به اوکراین برنامه‌هایی را برای اعمال تحریم علیه اعضای دومای روسیه تهیه کرده‌اند. انتظار می‌رود این تحریم‌ها فردا (پنجشنبه) اعلام شوند.

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد، احتمالا 300 تن از اعضای دومای روسیه با تحریم‌هایی مواجه می شوند.

یکی از سخنگویان کاخ سفید گفت: هنوز هیچ تصمیم قطعی درباره اینکه چه کسانی تحریم خواهند شد و ما چه تحریم‌هایی را در نظر خواهیم گرفت، اعلام نشده است. ما تحریم‌های بیشتری در نظر گرفته‌ایم که با هماهنگی متحدانمان در روز پنجشنبه که بایدن فرصت گفت‌وگو با آنها را دارد، اعلام خواهند شد.    

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفته بود، بایدن روز پنجشنبه در نشست فوق‌العاده ناتو شرکت خواهد کرد، با رهبران گروه هفت دیدار می‌کند و در نشست شورای اروپا برای 27 رهبر اتحادیه اروپا سخنرانی خواهد کرد.

وی افزود: بایدن مرحله بعدی کمک نظامی به اوکراین را نیز هماهنگ خواهد کرد.

سالیوان در ادامه گفت: بایدن علاوه بر اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه، با متحدان آمریکا برای سفت و سخت‌تر کردن تحریم‌های موجود به منظور جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها و تضمین اجرای کامل آنها همکاری خواهد کرد.     

بایدن متعهد شده که وارد درگیری مستقیم با روسیه نشود اما از طرفی نیز متعهد شده که آمریکا از قلمرو ناتو دفاع خواهد کرد. وی برای اطمینان دادن به متحدان ناتو، نیروهای آمریکایی بیشتری در جناح شرقی این ائتلاف مستقر کرده است.

بایدن در جریان سفر به لهستان از سربازان آمریکایی مستقر در آن کشور بازدید و با کارشناسان برای کمک به صدها هزار اوکراینی که از کشورشان فرار کرده‌اند یا آنهایی که همچنان در اوکراین هستند، دیدار خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.