تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۴:۴۴
کد خبر : 20526

بایدن در تحقق همه اهدافش در منطقه شکست خورد

بایدن در تحقق همه اهدافش در منطقه شکست خورد

حسین کنعانی مقدم در گفت وگو با ایسنا در تحلیل خود از تحرکات فلسطینی ها پس از سفر بایدن به منطقه اظهار داشت: بایدن از ابتدا اهدافی را در منطقه خصوصا مساله فلسطین داشت و در بدو ورود به فرودگاه بن گوریون در سرزمین های اشغالی اعلام کرد که یک صهیونیست است اما با شکست

حسین کنعانی مقدم در گفت وگو با ایسنا در تحلیل خود از تحرکات فلسطینی ها پس از سفر بایدن به منطقه اظهار داشت: بایدن از ابتدا اهدافی را در منطقه خصوصا مساله فلسطین داشت و در بدو ورود به فرودگاه بن گوریون در سرزمین های اشغالی اعلام کرد که یک صهیونیست است اما با شکست مواجه شد، او به دنبال این بود تا دو کشوری را در سرزمین های اشغالی تثبیت کند ولی لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی هیچ عکس العملی نشان نداد و حتی بر خلاف آن موضع گیری کرد که این هم شکست دیگری برای بایدن بود. 

وی تصریح کرد: از سوی دیگر به دنبال تقویت مثلث عربی-عبری و غربی بود که عملا بعد از اجلاس شورای همکاری خلیج فارس که رهبران 9 کشور این منطقه در آن حضور داشتند، آنها اعلام کردند که در هیچ گونه ائتلاف نظامی شرکت نمی کنند و حاضر نیستند با رژیم صهیونیستی همراهی کنند. 

این کارشناس مسائل منطقه همچنین بیان کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که بایدن دنبال می کرد حمایت لابی صهیونیستی از او برای انتخابات آینده آمریکا بود که عملا با شکست مواجه شد و در مساله عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی و عربستان هم پیشرفتی جز انجام یک پرواز از تل آویو به جده نداشت. 

کنعانی مقدم ادامه داد: در حال حاضر نیز اقداماتی که محمود عباس پی گیری می کند بیش تر جنبه دریافت کمک های مالی برای رفع مشکلات اقتصادی را دارد. 

وی افزود: شاهد هستیم که رژیم صهیونیستی طی سال های اخیر دچار بحران هویت شده و عقب نشینی می کند ضمن این که مهاجرت معکوس در سرزمین های اشغالی نیز افزایش داشته است. شکست نظامی در عملیات سیف القدس و عدم توانایی در مقابل مقاومت ناشی از این یک نوع سرخوردگی در سرزمین های اشغالی است. 

این کارشناس مسائل منطقه اظهار داشت: از طرف دیگر اسرائیل نتوانسته دولت تشکیل دهد و شاهد شکست و فروپاشی دولت ها است و اکنون شاهد هستیم که کنست به سمتی می رود که فروپاشی در ساختار سیاسی حتمی است. 

انتهای پیام 

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.