تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
کد خبر : 18980

باچله: دیوان کیفری بین‌المللی به پیگرد جرایم احتمالی در افغانستان ادامه می‌دهد

باچله: دیوان کیفری بین‌المللی به پیگرد جرایم احتمالی در افغانستان ادامه می‌دهد

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری طلوع، «میچل باچله» کمیسیونر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت، تحقیقات بر اساس چارچوب داخلی دیوان کیفری بین‌الملل ادامه خواهد یافت. پنجاهمین جلسه حقوق بشر سازمان ملل ۱۳ ژوئن آغاز شده و تا هشتم ژوئیه ادامه دارد. باچله همچنین گفت: ما نمی‌توانیم مردم افغانستان را فراموش

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری طلوع، «میچل باچله» کمیسیونر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت، تحقیقات بر اساس چارچوب داخلی دیوان کیفری بین‌الملل ادامه خواهد یافت.

پنجاهمین جلسه حقوق بشر سازمان ملل ۱۳ ژوئن آغاز شده و تا هشتم ژوئیه ادامه دارد.

باچله همچنین گفت: ما نمی‌توانیم مردم افغانستان را فراموش کنیم. راه رسیدن به یک افغانستان صلح‌آمیز و با شکوه را نمی‌توان بدون اقدامات سازنده و مداوم از سوی مقام‌های دوفاکتو، بدون حمایت جامعه بین‌الملل و بدون حضور معنادار تمامی اقشار جامعه و سیاسیون این کشور و همچنین زنان و دختران پیمود.

سیمرا حمیدی، فعال عفو بین‌الملل در جنوب آسیا نیز نگرانی‌های خود را درباره تداوم استفاده از اقدامات سرکوبگرانه در افغانستان ابراز داشت و افزود: مقام‌های دوفاکتوی طالبان به استفاده از اقدامات سرکوبگرانه خود با پیامدهای مخربی که بر مردم کشور افغانستان می‌گذارد، ادامه می‌دهند. آنها آزادی بیان، برگزاری تجمعات و حق زندگی مردم را از آنها می‌گیرند. این روند تاثیری مخرب بر زندگی و حقوق زنان و دختران افغانستان دارد.

شهرزاد اکبر، رئیس سابق کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان نیز گفت: حقوق زنان فقط مربوط به مساله حقوق بشر نیست. این یک مساله مربوط به امنیت ملی، منطقه‌ای و جهانی است که جهان باید به آن پاسخ دهد و راهی درست برایش بیابد.

فرستادگان ترکیه، عربستان، اتحادیه اروپا و جامعه بین‌الملل در این نشست نیز خوستار کمک‌های بیشتر برای افغانستان به منظور اجتناب از بحران گرسنگی در این کشور شدند.

نماینده ترکیه گفت: هنوز قحطی بزرگ و خطرناک و فروپاشی کامل سیستم در افغانستان وجود دارد.

این اظهارنظر در حالی مطرح شد که بسیاری از سازمان‌های حقوق بشری نگرانی خود را بابت اوضاع بشری در این کشور جنگ‌زده ابراز کرده‌اند؛ با این حال، طالبان افغانستان به صورت مداوم نقض حقوق بشر در این کشور را رد می‌کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.