تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱
کد خبر : 3871

بازگشایی محتاطانه مدارسِ جاکارتا پس از موج شدید کرونا

بازگشایی محتاطانه مدارسِ جاکارتا پس از موج شدید کرونا

به گزارش ایسنا، با تسهیل محدودیت های کرونایی پس از کاهش موج اخیر شیوع کووید ۱۹ در جاکارتا، بیش از ۶۰۰ مدرسه در این شهر بازگشایی شدند و این در حالی است که یک اتحادیه معلمان نسبت به شیوع خوشه ایِ سویه بسیار مسری دلتا در کلاس های درس هشدار داده است. به گفته مقامات محلی،

به گزارش ایسنا، با تسهیل محدودیت های کرونایی پس از کاهش موج اخیر شیوع کووید ۱۹ در جاکارتا، بیش از ۶۰۰ مدرسه در این شهر بازگشایی شدند و این در حالی است که یک اتحادیه معلمان نسبت به شیوع خوشه ایِ سویه بسیار مسری دلتا در کلاس های درس هشدار داده است.

به گفته مقامات محلی، در حال حاضر میزان شیوع کووید ۱۹ در شهر جاکارتا نسبت به اوج شیوع این ویروس در ماه گذشته که اندونزی را به کانون همه گیری کروناویروس در آسیا تبدیل کرده بود، کاهش یافته است.

بر اساس آمار رسمی، در مجموع بیش از چهار میلیون مورد ابتلا به کووید ۱۹ و ۱۳۱هزار مورد فوتی ناشی از ابتلا به این ویروس در اندونزی گزارش شده است.

آنیس باسودان، فرماندار جاکارتا گفت: ۶۱۰ مدرسه از ۱۰ هزار مدرسه ای که از نظر مراقبت های بهداشتی مربوط به کروناویروس ایمن به نظر می رسند با ۵۰ درصد ظرفیت خود باز شده اند.

وی افزود که واکسیناسیون دانش آموزان برای حضور در مدارس اجباری نیست گرچه در این شهر ۹۱ درصد از کودکان ۱۲ تا ۱۸ ساله و ۸۵ درصد از مربیان و معلمان به طور کامل واکسن کووید ۱۹ را دریافت کرده اند که در مجموع می توان گفت نزدیک به ۷۰ درصد از جمعیت ۱۰ میلیون نفری جاکارتا واکسینه شده اند.

وزیر آموزش و پرورش اندونزی نیز هفته گذشته خواستار تسریع در روند بازگشایی مدارس به منظور جبران نواقص و خسارات آموزش های مجازی بود.

به گزارش رویترز، در اندونزی حدود یک درصد از مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ و ۱۳ درصد موارد ابتلا به این ویروس را کودکان تشکیل می دهند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.