تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷
کد خبر : 21572

باخت قابل پیش بینی تیم ملی بسکتبال مقابل استرالیا

باخت قابل پیش بینی تیم ملی بسکتبال مقابل استرالیا

به گزارش ایسنا، تیم ملی بسکتبال ایران در دومین بازی خود از رقابت‌های پنجره چهارم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳،‌ ظهر امروز (دوشنبه)‌ ۷ شهریور ۱۴۰۱ به مصاف استرالیا رفت که در پایان این دیدار سخت با نتیجه ۹۸ – ۶۸ شکست خورد. ترکیب ایران: سجاد مشایخی،‌ محمد جمشیدی، سالار منجی، سجاد پذیرفته و نوید رضایی‌فر

به گزارش ایسنا، تیم ملی بسکتبال ایران در دومین بازی خود از رقابت‌های پنجره چهارم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳،‌ ظهر امروز (دوشنبه)‌ ۷ شهریور ۱۴۰۱ به مصاف استرالیا رفت که در پایان این دیدار سخت با نتیجه ۹۸ – ۶۸ شکست خورد.
ترکیب ایران: سجاد مشایخی،‌ محمد جمشیدی، سالار منجی، سجاد پذیرفته و نوید رضایی‌فر
ترکیب استرالیا: تاد بلنچفیلد، نیک کی، دژان واسیلیویچ، سمسن جیمز فرالینگ و میچ مک‌کارن
* نیمه اول: با شروع بازی تیم ملی ایران در دفاع عملکرد خوبی داشت، اما رفته رفته این استرالیا بود که با درخشش «مک‌کارن» و «نیک کی» در پرتاب‌های سه امتیازی، کوارتر نخست را ۲۷-۱۵ پیروز شد. در کوارتر دوم اما بار دیگر درخشش علی‌اکبری و واحدی در دفاع و حمله ایران باعث شد تا شاگردان سعید ارمغانی ۱۴-۱۵ برنده کوارتر دوم شوند. به این ترتیب نیمه نخست بازی با اختلاف ۱۱ امتیازی و ۳۰ – ۴۱ به سود میزبان (استرالیا) پایان یافت.

* نیمه دوم: در این نیمه بازیکنان ایران شروع طوفانی داشتند و با درخشش جمشیدی و رضایی‌فر بازی را ۴۷ – ۴۷ به تساوی کشیدند، اما رفته رفته این استرالیا بود که با سه امتیازی‌های پی در پی واسیلیویچ باز هم ۶۱ – ۵۲ از ایران پیشی گرفت. کوارتر سوم این دیدار ۲۴-۲۸ به سود ایران پایان یافت. از ابتدای کوارتر چهارم اما میزبان با استفاده از دفاع تمام زمین و ضد حملات بسیار سریع بارها سبد بدون دفاع ایران را فرو ریخت تا اختلاف را به ۲۵ امتیاز افزایش داده و ۹۰ – ۶۵ پیشی بگیرد. میزبان کوارتر پایانی را ۳۰-۸ برد تا در مجموع ۹۸ – ۶۸ پیروز بازی شود.
تیم ملی ایران پیش از این بازی در دیدار نخست خود از پنجره چهارم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳، در آزادی میزبان ژاپن بود که با نتیجه ۷۹ – ۶۸ حریف خود را شکست داد. استرالیا نیز در بازی نخست خود از این پنجره، با نتیجه قاطع ۱۰۴ – ۵۰ بحرین را از پیش رو برداشته بود تا با قدرت صدرنشین گروه F مسابقات انتخابی باشد.

* وضعیت ایران در گروه F
تیم ملی ایران در مرحله اول انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ (پنجره اول تا سوم) عملکرد چندان قاطعی نداشت و در پنجره‌های دوم و سوم دو باخت را مقابل قزاقستان تجربه کرد تا با شرایطی سخت وارد مرحله دوم یعنی گروه F شود. چرا که امتیازات دور قبل در این مرحله منظور می‌شوند.
شاگردان ارمغانی در این مرحله با تیم‌های استرالیا، چین، ژاپن، قزاقستان و بحرین هم گروه هستند اما در پنجره‌های چهارم تا ششم فقط با چین، ژاپن و استرالیا دیدار می‌کنند چرا که در سه پنجره‌ قبل با سه تیم دیگر بازی کرده‌اند. با شرایط کنونی، تیم ملی ایران برای قطعی شدن صعودش ضمن تاثیر پذیر بودن از نتایج تیم‌های دیگر، نیاز دارد که سه بازی خانگی خود مقابل حریفان قدرتمند این مرحله را با برد پشت سر بگذارد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.