تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۴:۳۲
کد خبر : 16541

اینجا؛ مسجد الاقصی قلب فلسطین است

اینجا؛ مسجد الاقصی قلب فلسطین است

خون هزاران انسان پایمال می‌شود ولی نهادهای مدعی حقوق بشر سکوت می کنند. چه فرقی می کند فلسطین باشد یا افغانستان، سوریه و یا یمن … ، غرب با نگاهی نژادپرستانه نسبت به تحولات برخورد می کند. اگر مردمانی از غرب آواره یا پناهنده شوند تظاهرات به راه انداخته و به دادخواهی بر می‌خیزند. این

خون هزاران انسان پایمال می‌شود ولی نهادهای مدعی حقوق بشر سکوت می کنند. چه فرقی می کند فلسطین باشد یا افغانستان، سوریه و یا یمن … ، غرب با نگاهی نژادپرستانه نسبت به تحولات برخورد می کند. اگر مردمانی از غرب آواره یا پناهنده شوند تظاهرات به راه انداخته و به دادخواهی بر می‌خیزند. این اقدام عین نژادپرستی است.

به گزارش ایسنا، سالهاست مردم سرزمین فلسطین زیر بار گلوله‌های رژیم صهیونیستی زندگی کرده اند، بارها مورد حمله و تجاوز قرار گرفته به مقدسات هتاکی شده ، اما کدام یک از نهادهایی که ادعای دفاع از حقوق بشر دارند، دفاع کرده و یا اقدام قاطع کرده اند. چه بسا قطعنامه هایی که تصویب شده یا به اجرا در نیامده و یا در  همان ابتدا توسط همان کشورهای نژاد پرست وتو شده است.

حسن هانی زاده کارشناس مسائل منطقه با انتقاد نسبت به رفتار دوگانه غرب نسبت به تحولات فلسطین و سایر کشورها معتقد است:  ملت فلسطین بیش از هفت دهه است که تحت حملات رژیم صهیونیستی قرار دارد و ده ها هزار نفر در این مدت به شهادت رسیده اند. البته در طول این مدت آمریکا، انگلیس و فرانسه ۸۵ قطعنامه که توسط شورای امنیت علیه اسرائیل و جنایات آن تصویب شده را وتو کرده اند.

به گفته این کارشناس مسائل منطقه این مسائل نشان می دهد که سازمان ملل و نهادهای بین المللی و قدرت های استکباری به دنبال این هستند که رژیم صهیونیستی را حفظ کنند.

این روزها شاهد تشدید حملات رژیم صهیونیستی به نمازگزاران فلسطینی و مسجد الاقصی هستیم ، نخستین بار نیست که چنین اتفاقی رخ می دهد ، صهیونیست ها معمولا در ماه رمضان اقدامات امنیتی خود را افزایش داده و مانع از حضور فلسطینی ها در امکان مقدسی مانند مسجد الاقصی می شوند.

مهدی شکیبایی قائم مقام مجمعیت دفاع از فلسطین در این زمینه اظهار داشت که بخش عمده ای از این اقدامات در ارتباط با سیاست‌های رژیم صهیونیستی در قبال مساله فلسطین است البته نه فقط مسجد الاقصی بلکه در تمام ابعاد فلسطین از بحث مصادره سرزمین فلسطین تا کشتار فلسطینیان و یا تخریب مقدسات، بازگشت آوارگان و سرنوشت قدس را شامل می شود. 

این کارشناس مسائل فلسطین درباره این که اخیرا مقامات رژیم صهیونیستی به  خود اجازه می دهند تا وارد مسجد الاقصی شوند آیا این اقدام سابقه هم داشته؟ یادآور شد: آخرین باری که چنین اقدامی از سوی صهیونیست ها انجام شد منجر به انتفاضه دوم فلسطین گردید، در آن زمان آریل شارون برای پیشبرد اهدافی که بعدها معلوم شد در نظر داشته مساله فلسطین را حل و فصل کند، وارد مسجد شده و در تمام رواق ها قدم زد که همان اتفاق باعث شراره اولیه انتفاضه الاقصی شد که فلسطینی ها دستاوردهای خوبی از آن انتفاضه داشتند. ضمن این که شارون وعده داد ۱۰۰ روزه مساله فلسطین را حل می کند که در طراحی پروژه خودش ناکام ماند. 

بخشی از تحرکات رژیم صهیونیستی برای جلوگیری کردن از حضور نمازگران در مسجد الاقصی برای ادای فریضه نماز آخرین جمعه ماه رمضان باشد که تدابیر خود را شدت بخشیده اندبه نظر می رسد بخشی از تحرکات رژیم صهیونیستی برای جلوگیری کردن از حضور نمازگران در مسجدالاقصی برای ادای فریضه نماز آخرین جمعه ماه رمضان باشد که تدابیر خود را شدت بخشیده‌اند.

پارادوکس رفتاری غرب نسبت به تحولاتی که در سطح جهان رخ می دهد، این روزها خود را بیشتر در قالب تحولات روسیه و اوکراین و آواره و پناهنده شدن مردم اوکراین نشان داده است که رسانه های غرب و حتی پارلمان اروپا چنان در بوق و کرنا کرده‌اند که گویی در هیچ جای دنیا ظلم به انسان‌ها اتفاق نمی افتد.

این تبعیض در استانداردهای دوگانه غرب تا جایی ادامه داشته که پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان نیز نسبت به این مساله انتقاد کرد و گفت که نوع رفتار به وضوح ثابت می‌کند که «ما نژادپرست هستیم.»

رهبر کاتولیک‌های جهان همچنین گفت:؛ پناهندگان تقسیم شده‌اند. درجه یک، درجه دوم. براساس رنگ پوست، چه از یک کشور توسعه‌یافته یا غیرتوسعه‌یافته آمده باشید، تقسیم شده‌اید، ما نژادپرست هستیم و این بد است.

وی افزود: ما براساس ایده‌ای زندگی می‌کنیم که در آن به دلیل نیاز به قدرت، امنیت و بسیاری چیزها یکدیگر را می‌کشیم.

مسجد الاقصی و قدس قلب تحولات فلسطین هستند، مسجد الاقصی اولین قبله مسلمانان است و این روزها یهودیان صهیونیست به خود اجازه می دهند تا به این حریم مقدس وارد شده و یا هتاکی کنند.

سعدالله زارعی کارشناس مسائل منطقه  در این زمینه یادآور شد که جنگ رمضان سال گذشته میلادی در فلسطین بسیار مهم است، چون در آن فلسطینی ها برای اولین بار جنگی را شروع کردند و این جنگ هم در ماه رمضان صورت گرفت که برای دفاع از قدس بود. لذا هم از نظر مکانی و هم زمانی مهم است و فلسطینی ها آن را جنگ سیف القدس می نامند.

طی این سال ها شاهد اشغالگری، نژادپرستی افراطی، نقض حقوق بشر و نسل کشی توسط صهیونیست‌ها بوده‌ایم و هر کسی که دغدغه انسانیت داشته باشد باید با این جنایت‌ها و اشغالگری‌ها مخالفت کند.

رژیم صهیونیستی برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات خود تدابیر امنیتی را در مسجد الاقصی افزایش داده و به مقدسات اهانت می کند

یکی از دلایل تجاوزات رژیم صهیونیستی اوضاع نابسامان سیاسی ، اقتصادی و داخلی این رژیم است که برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات خود تلاش می کند تا با افزایش تدابیر امنیتی و تجاوز به فلسطینیان و مقدسات آن ها به نوعی صورت مساله را پاک کند.

به گفته کارشناسان اتمام و نهایی کردن طرح معامله قرن و ایجاد وطن یهود از اهدافی است که اسرائیل این روزها دنبال می کند.

سید جعفر رضوی در این زمینه به ایسنا گفت: از سال ۲۰۱۷ که ترامپ مساله معامله قرن را مطرح کرد و این طرح آمریکایی اجرایی شد از آن سال تجاوزات رژیم صهیونیستی در قدس و مسجد الاقصی هر روز تشدید شده و توسعه یافت.  همچنین اجرایی کردن طرح وطن قوم یهود نیز به منظور اخراج کل فلسطینی ها است و جنبش صهیونیسم می خواهد  طرح ناتمام ۱۹۴۸ برای اشغال  فلسطین را اجرا کند برای همین مسجد الاقصی را هدف حملات خود قرار داده است.

حرمت انسان‌ها یکسان است چه در آفریقا باشند یا آسیا و یا هر جای دیگری از این کره خاکی، اما متاسفانه استانداردهای دوگانه در ظهور و بروز تعاریف مفاهیمی چون آزادی، حقوق بشر و شیوه های آمریکایی با اقداماتی که در کشورهایی مانند افغانستان، سوریه یا یمن و … انجام می دهد تفاوت دارد، آن ها شیوه های استکباری خود را دارند. گرچه انتظار می رود کشورهای اسلامی یا سازمان ملل در این گونه موارد وارد عمل شده و جدی تر برخورد کنند اما با این رفتاری که از غرب می‌بینیم امیدی به این سازمان‌ها نیست. امید می رود به زودی و با تلاش مقاومت و فلسطینیان شاهد آزادی قدس از اشغال رژیم صهیونیستی باشیم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.