تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۳:۳۸
کد خبر : 12431

ایران – عراق؛ بلیت جام جهانی را بگیر

ایران – عراق؛ بلیت جام جهانی را بگیر

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران و عراق امروز (پنج‌شنبه) از ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی و چارچوب انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف هم می‌روند. شاگردان اسکوچیچ در صورت کسب سه امتیاز این دیدار، به طور قطع راهی جام جهانی خواهند شد و سه بازی قبل از اتمام دور نهایی، بلیت قطر ۲۰۲۲

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران و عراق امروز (پنج‌شنبه) از ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی و چارچوب انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف هم می‌روند. شاگردان اسکوچیچ در صورت کسب سه امتیاز این دیدار، به طور قطع راهی جام جهانی خواهند شد و سه بازی قبل از اتمام دور نهایی، بلیت قطر ۲۰۲۲ را رزرو خواهند کرد.

تیم ملی ایران قبل از این دیدار با ۱۶ امتیاز از ۶ بازی صدرنشین گروه A انتخابی جام جهانی است و با پیروزی مقابل رقیب سنتی خود، با ۱۹ امتیاز، به عنوان اولین تیم آسیایی (به جز قطر) راهی جام جهانی خواهد شد و قرار است جشن صعود در سراسر ایران برگزار شود.

در مقابل تیم ملی عراق تنها با کسب ۴ امتیاز از ۶ بازی و بدون پیروزی در رتبه پنجم قرار دارد و برای زنده نگه‌داشتن امیدهای خود به منظور کسب رتبه سوم گروه و حضور در پلی‌آف به میدان می‌رود.

این دیدار در حالی برگزار می‌شود که سویه امیکرون ویروس کرونا روی اردوی هر دو تیم سایه انداخته و تعدادی از بازیکنان سرشناس دو تیم در این دیدار غایب خواهند بود.

تیم ملی ایران

دراگان اسکوچیچ در شرایطی تیمش را آماده این دیدار می‌کند که اوضاع چندان مساعد نیست. از فهرست ۲۷ نفره او برای این دیدار، پنج بازیکن حضور ندارند و مهدی طارمی بدون انجام دادن تمرین آماده این بازی می‌شود.

تیم ملی فقط ۴۸ ساعت قبل از مسابقه توانست نخستین تمرین جدی خود را با حضور حدود ۲۰ بازیکن انجام داد. سایر بازیکنان تیم ملی مانند کریم انصاری‌فرد، امیر عابدزاده و پیام نیازمند فقط یک بار با تیم ملی تمرین کرده‌اند.

همچنین سردار آزمون، احمد نوراللهی، مجید حسینی و احسان حاج‌صفی به علت ابتلا به ویروس کرونا و الله‌یار صیادمنش به علت نداشتن پاسپورت، در این دیدار غایب هستند.

با این همه، قبل از بازی پاداش‌های معوق بازیکنان ایران با دستور رئیس جمهور از سوی سازمان برنامه و بودجه پرداخت شده و تیم ملی همچنان به دنبال حضور قدرتمند در این دیدار و قطعی کردن صعود خود به مرحله بعد است.

تیم ملی عراق

اوضاع در اردوی تیم ملی عراق هم تحت تاثیر ویروس و مصدومیت برخی از ستاره‌های این تیم است. بعد از ورود کاروان این تیم به تهران، تست کرونای پنج تن از عوامل این تیم مثبت شده است.

همچنین بازیکنانی مانند جلال حسن، ضرغام اسماعیل، علاء عبدالزهرا و … به علت مصدومیت در این دیدار حضور ندارند و قطعا این موضوع دست پتروویچ، مربی مونته‌نگرویی عراق را خالی خواهد کرد.

پتروویچ که پیش از این دستیار دیک ادووکات روی نیمکت عراق بود، برای نخستین بار در یک دیدار رسمی هدایت تیم ملی این کشور را برعهده خواهد داشت و با تغییرات عمده و دعوت از بازیکنان دورگه شاغل در فوتبال اروپا، قصد جلوگیری از شکست تیمش و کسب حداقل امتیاز را در ورزشگاه آزادی دارد.

برنامه بازی‌های انتخابی جام جهانی در روز پنج‌شنبه:

گروه A

لبنان – کره جنوبی – ساعت ۱۵:۳۰

ایران – عراق – ساعت ۱۸:۰۰

امارات – سوریه – ساعت ۱۸:۳۰

گروه B

استرالیا – ویتنام – ساعت ۱۲:۴۰

ژاپن – چین – ساعت ۱۳:۳۰

عربستان – عمان – ساعت ۲۰:۴۵

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.