تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
کد خبر : 29501

ایران با کاروان ۸۰۰ نفره در بازیهای آسیایی

ایران با کاروان ۸۰۰ نفره در بازیهای آسیایی

به گزارش ایسنا، مناف هاشمی در حاشیه مجمع انتخاباتی فدراسیون شمشیربازی بیان کرد: چنین آرایی توقع ما را از شمشیربازی در بازی‌های آسیایی و المپیک بیشتر می‌کند. ان‌شاءالله چنین همدلی و هماهنگی در خروجی‌های کاروان‌ ایران خودش را نشان بدهد، چون خوشحالی نهایی برای ملت ایران است و این اتفاق باید از اینجا بیرون بیاید.

به گزارش ایسنا، مناف هاشمی در حاشیه مجمع انتخاباتی فدراسیون شمشیربازی بیان کرد: چنین آرایی توقع ما را از شمشیربازی در بازی‌های آسیایی و المپیک بیشتر می‌کند. ان‌شاءالله چنین همدلی و هماهنگی در خروجی‌های کاروان‌ ایران خودش را نشان بدهد، چون خوشحالی نهایی برای ملت ایران است و این اتفاق باید از اینجا بیرون بیاید. در واقع ورزشکاران باید از طریق وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و بخش خصوصی حمایت شوند. این فدراسیون جای کار زیادی دارد، به نظر می‌رسد که باید خیلی اقدامات زیرساخت و زیربنایی در حوزه اماکن و سالن‌ها و بخش خصوصی اتفاق بیفتد، باشگاه‌ها باید فعال‌تر شوند و ان‌شاءالله خروجی بهتری داشته باشیم.
هاشمی درباره کمک کمیته المپیک به شمشیربازی گفت: در جلسات مربوط به بازی‌های آسیایی که با فدراسیون داشتیم، سرپرست فدراسیون که حالا رئیس شده، قول سه مدال را به ما داد. مرکز نظارت در حال بررسی دقیق‌تر این مسئله است. اگر چنین چیزی باشد، ما و وزارت همه تلاشمان را می‌کنیم تا رنگ مدال‌ها بهتر و به طلا نزدیک‌تر باشد و مردم خوشحال شوند.
دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره برنامه شمشیربازی برای بازی‌های آسیایی عنوان کرد: همه فدراسیون‌های مربوطه برنامه‌های خود را اعلام کردند. دوشنبه آینده رشته‌ها و فدراسیون‌هایی را که باید اعزام شوند، انتخاب می‌کنیم، چون ثبت‌نام را شروع کرده‌ایم. خروجی این جلسه را نیز هفته بعد از آن در ستاد عالی بازی‌های آسیایی که با حضور سجادی و خسروی‌وفا برگزار می‌شود، نهایی می‌کنیم. ضمناً جلسات مقدماتی و کارشناسی را با حضور فرهادیان و پولادگر و مشاوران وزیر و مدیران و کارشناسان کمیته برگزار کردیم و در حال تجزیه و تحلیل نتایج آن هستیم. به هر حال برای دوشنبه هفته آینده رشته‌ها و تیم‌ها و افراد همه فدراسیون‌هایی که باید اعزام شوند را نهایی می‌کنیم و در جلسه ستاد عالی مطرح می‌شود.
او درمورد برآورد حدودی کمیته المپیک از اعضای کاروان ایران گفت: جزئیات را اجازه بدهید تا در جلسه دوشنبه و ستاد نهایی شود و بعد اعلام کنیم، ولی پیش‌بینی ما این است که بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر در کاروان خواهیم داشت. کاروان بزرگی است و این طبیعی است. با توجه به اینکه جایگاه ششم را داریم، شرایط سختی نسبت به رقبا داریم و باید تلاش زیادی به لحاظ مالی و بودجه‌ای و امکانات و تجهیزات و سایر اقدامات داشته باشیم که این مسئله در دستور کارمان است. از لحاظ بودجه و هزینه‌ای یک منابعی را سازمان برنامه و بودجه در نظر گرفته، ولی کافی نیست. ما برای رقابت در سطح آسیایی و جهانی حداقل بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان با این گرانی‌هایی که اتفاق افتاده، باید داشته باشیم که امیدواریم مجلس این ترمیم را انجام بدهد. ما در طول ۱۲ سال گذشته از جایگاه چهارم به پنجم و بعد ششم رسیده‌ایم و الان هم با این نمودار باید تبدیل به هفتم یا هشتم شویم و اگر در حوزه فنی و مالی و امکانات خوب تلاش نکنیم، این اتفاق خیلی دور نیست، ولی امیدمان است که جایگاه ششم را حفظ کنیم و آن را به پنجم و چهارم که کار سختی است، ارتقاء بدهیم.
هاشمی درباره حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو گفت: آخرین اخباری که داریم، این است که یک کاروان ۵۰۰ نفری دارند، ولی در جداول اثرگذار نیستند و حضورشان در رشته‌های تیمی هم کمرنگ‌تر است. به هر حال جزئیات را در جلسه آینده با روسای کاروان‌ها که در عربستان است، مطرح شده و اطلاعات دقیق‌تر داده می‌شود. 
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.