تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
کد خبر : 17186

اکثریت آمریکایی‌ها آسیب تحریم‌ها به کشورشان را بیشتر از آسیب وارده به روسیه می‌دانند

اکثریت آمریکایی‌ها آسیب تحریم‌ها به کشورشان را بیشتر از آسیب وارده به روسیه می‌دانند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، یک نظرسنجی جدید دریافت که ۵۳ درصد آمریکایی‌ها بر این باورند که تحریم‌هایی که کشورشان علیه روسیه اعمال کرده به خود آمریکا بیشتر از روسیه آسیب وارد می‌کنند. بر اساس این گزارش همزمان با افزایش قیمتهای بنزین و هزینه‌های زندگی، رای دهندگان آمریکایی اعتمادشان به رهبری جو

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، یک نظرسنجی جدید دریافت که ۵۳ درصد آمریکایی‌ها بر این باورند که تحریم‌هایی که کشورشان علیه روسیه اعمال کرده به خود آمریکا بیشتر از روسیه آسیب وارد می‌کنند.

بر اساس این گزارش همزمان با افزایش قیمتهای بنزین و هزینه‌های زندگی، رای دهندگان آمریکایی اعتمادشان به رهبری جو بایدن، رئیس جمهور کشورشان را از دست می‌دهند، به نحوی که طبق این نظرسنجی ۴۳ درصد از پاسخگویان گفتند با این که اوکراین در جنگ در جریانش با روسیه شکست بخورد مشکلی ندارند.

در حالی که تورم در آمریکا به بالاترین میزان خود در ۴۰ سال اخیر رسیده و قیمتهای بنزین در این کشور رکورد افزایش را شکسته است، نظرسنجی انجام شده از سوی انستیتوی دموکراسی و نشریه اکسپرس انگلیس فاش کرد که نارضایتی از عملکرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در همه حوزه‌های سیاست خارجی بیشتر  از رضایت بوده و در این سیاست خارجی بدترین وضعیت را داشته است. طبق این نظرسنجی بالغ بر ۵۶ درصد عملکرد او در قبال موضوعات خارجی را تایید نکرده در حالی که ۴۰ درصد آن را تایید کرده‌اند. در قبال مساله اوکراین نیز مشخصا تنها ۳۸ درصد عملکرد او را تایید کرده‌اند و ۵۲ درصد آن را تایید نکرده‌اند.

دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تلاش داشته تا روسیه و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور آن را از بابت بالا رفتن هزینه‌های زندگی در داخل کشورش مقصر بداند و مقامات دولت او مکررا به لفظ “افزایش قیمت به خاطر پوتین” اشاره کرده اند. با این حال هزینه‌های زندگی در آمریکا از مدتها قبل از اینکه روسیه سربازانش را به اوکراین اعزام کند اتفاق می‌افتاد.

در این نظرسنجی حدود ۵۰ درصد گفتند که از جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره‌ای ماه نوامبر کنگره آمریکا حمایت خواهند کرد، در حالی که در مقام مقایسه ۴۲ درصد گفتند که به دموکرات‌ها در این انتخابات رأی خواهند داد. علاوه بر این که طبق این نظرسنجی تعدادپاسخگویانی که شکست اوکراین در جنگ با روسیه را بلااشکال دانسته‌اند با میزان ۴۳ درصد بیشتر از درصد کسانی است که با شکست اوکراین در این جنگ مشکل دارند (۴۱ درصد) اکثریت آمریکایی‌ها همچنین معتقدند بهتر است بایدن قدرت را ترک کند تا پوتین. (۵۳ درصد به ۴۴ درصد).

با این حال، رای دهندگان آمریکایی به اندازه دولت بایدن در دامن زدن به این جنگ جدی نیستند. بر اساس این نظرسنجی، آنها روسیه را با ۱۶ درصد و پس از کره شمالی (۱۸ درصد)، ایران (۲۰ درصد) و چین (۴۰ درصد) چهارمین تهدید بزرگ برای آمریکا می‌دانند.

پاتریک بشام، مدیر انستیتوی دموکراسی به اکسپرس گفت: آمریکایی‌ها در ابتدا بسیار طرفدار تحریم‌ها بودند، اما آنها حالا به همان اندازه مشتاق تحریم‌ها نیستند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.