تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
کد خبر : 18400

اوکراین سیاست آلمان در قبال خودش را “فضاحت” خواند

اوکراین سیاست آلمان در قبال خودش را “فضاحت” خواند

به گزارش ایسنا، آندری ملنیک، سفیر اوکراین در آلمان در پستی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرد، نوشت: دولت آلمان از روی بدبینی حتی تانک‌های قدیمی Leopard-۱ و Marder IFVs را هم به ما نمی‌دهد. او چنین رفتاری را “فضاحتی که در تاریخ ثبت می‌شود” خواند. این اظهارات یک روز پس از آن بیان شدند

به گزارش ایسنا، آندری ملنیک، سفیر اوکراین در آلمان در پستی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرد، نوشت: دولت آلمان از روی بدبینی حتی تانک‌های قدیمی Leopard-۱ و Marder IFVs را هم به ما نمی‌دهد.

او چنین رفتاری را “فضاحتی که در تاریخ ثبت می‌شود” خواند.

این اظهارات یک روز پس از آن بیان شدند که روسلان استفانچوک، رئیس پارلمان اوکراین، ظاهراً در راستای جلب حمایت برای تحویل تسلیحات سنگین به کشورش به آلمان سفر کرد. استفانچوک پیش از دیدار با کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان گفت که “تامین سریع مدرن‌ترین تجهیزات برای اوکراین” به نزدیکتر ساختن کسب “پیروزی مشترک” بر روسیه کمک می‌کند.

استفانچوک گفت: من دریافت زیردریایی از آلمان را رد نمی‌کنم زیرا ما آماده‌ایم تا تبدیل به مرز دفاعی شرقی برای کل اروپا شویم.

او بعداً نیز این توقع کی‌یف را تکرار کرد که آلمان هم خودروهای زرهی Marder و هم تانک‌های لئوپارد را در اختیار آن‌ها قرار دهد؛ اتفاقی که دیمیتری کولبا، دیپلمات ارشد اوکراین، ماه گذشته آن را “رویای کی‌یف” توصیف کرد.

ملنیک بارها به رهبران آلمان به دلیل عدم به عمل آوردن حمایت ادعایی برلین از اوکراین در ارتباط با جنگ جاری‌اش با روسیه حمله کرده است. او همچنین شدیدا به اولاف شولتس، صدراعظم آلمان از بابت امتناع از سفر به کی‌یف برای نشان دادن همبستگی با اوکراین، حمله کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.