تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
کد خبر : 4430

اولین نمایش جهانی «آپارات» در جشنواره «باتومی» گرجستان

اولین نمایش جهانی «آپارات» در جشنواره «باتومی» گرجستان

به گزارش خبرنگار مهر، فیلم کوتاه «آپارات» به نویسندگی و کارگردانی حسن نجم آبادی اولین حضور جهانی خود را در شانزدهمین جشنواره بین‌ المللی فیلم های هنری «باتومی» گرجستان تجربه می‌کند. هدف این جشنواره فراهم کردن فرصتی مناسب برای فیلمسازان، تهیه کنندگان و منتقدان است تا در طول برگزاری جشنواره علاوه بر دیدار با یکدیگر،

به گزارش خبرنگار مهر، فیلم کوتاه «آپارات» به نویسندگی و کارگردانی حسن نجم آبادی اولین حضور جهانی خود را در شانزدهمین جشنواره بین‌ المللی فیلم های هنری «باتومی» گرجستان تجربه می‌کند.

هدف این جشنواره فراهم کردن فرصتی مناسب برای فیلمسازان، تهیه کنندگان و منتقدان است تا در طول برگزاری جشنواره علاوه بر دیدار با یکدیگر، دانش و تجربه خود را به منظور ارتقای سطح شناخت و دانش مخاطبان از سینما در اختیار علاقه مندان قرار دهند. این جشنواره هرساله در بخش مسابقه فیلم کوتاه ۲۵ فیلم می پذیرد.

«آپارات» داستان شش پسر نوجوان است که در یک روستای دور افتاده تصمیم می گیرند برای اجاره یک آپارات ۸ میلیمتری از یک دوره گرد در آغل های روستا کارگری کنند تا پول مورد نیاز خود را برای اجاره آپارات مهیا کنند.

در این فیلم کوتاه مهدی قلی زاده، ابراهیم نجم آبادی، عماد محبی، ابوالفضل نجم آبادی، امیر نجم آبادی، امیرمحمد نجم آبادی، محمدرضا نجم آبادی، زری نجم آبادی و مهدی رضایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سایر عوامل فیلم کوتاه «آپارات» عبارتند از نویسنده و کارگردان: حسن نجم آبادی، مدیر تصویربرداری: عرفان احتشامی، صدابردار: مرتضی عظیمی، تدوین و صداگذاری: پیمان شاه محمدی، اصلاح رنگ و نور: فربد جلالی، دستیار کارگردان: وحید سواری زاده، برنامه ریز: امین سواری زاده، منشی صحنه: آریانا جوکار، تصویربردار: محسن سلطانی، عکاس: محدثه محمدی، مدیرتولید: علی نجم آبادی، مجری طرح: کمپانی مستقل مورچه، دستیاران تصویربردار: ترانه حامدی، علی رضایی، عارف قلی زاده، مدیر تدارکات: حجت نجم آبادی، طراح پوستر: پارسا ماندگاریان، مترجم: حسن شرف الدین، پشتیبانی فنی: پارس لنز و سینمامکس، تهیه کننده: حسن نجم آبادی.

شانزدهمین دوره این جشنواره ۱۸ تا ۲۴ سپتامبر برابر با ۲۷ شهریور تا ۲ مهر ماه در شهر بندری باتومی در گرجستان برگزار می شود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.