تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
کد خبر : 29768

اولتیماتوم و هشدار پلیس نسبت به ترک فعل دستگاه‌ها در موضوع معتادان متجاهر

اولتیماتوم و هشدار پلیس نسبت به ترک فعل دستگاه‌ها در موضوع معتادان متجاهر

به گزارش ایسنا، سردار عباسعلی محمدیان در جریان جلسه هماهنگی و نظارت بر اجرای ماموریت جمع‌آوری معتادان متجاهر که پیش از ظهر امروز در محل کلانتری مولوی برگزار شد، گفت: یکی از وظایفی که قانون بر عهده ما گذاشته است و فرمانده انتظامی کل کشور نیز بر آن تاکید دارد جمع‌آوری معتادان متجاهر و برخورد

به گزارش ایسنا، سردار عباسعلی محمدیان در جریان جلسه هماهنگی و نظارت بر اجرای ماموریت جمع‌آوری معتادان متجاهر که پیش از ظهر امروز در محل کلانتری مولوی برگزار شد، گفت: یکی از وظایفی که قانون بر عهده ما گذاشته است و فرمانده انتظامی کل کشور نیز بر آن تاکید دارد جمع‌آوری معتادان متجاهر و برخورد با خرده فروشان مواد مخدر است. در این زمینه نه یک طرح مقطعی که پلیس یک اقدام عملیاتی را برای جمع‌آوری معتادان متجاهر و برخورد با موادفروشان آغاز کرده است و این ماموریت را تا زمان پاکسازی کامل مناطق از وجود معتادان متجاهر ادامه خواهیم داد.
وی با بیان اینکه معتادان متجاهر پس از جمع‌آوری از سوی پلیس باید به مراکز غربالگری و از آنجا به مراکز بازپروری برده شوند، گفت: در این میان موضوع شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مطرح است که اعضای آن مسئولیت‌هایی را بر عهده دارند و ما امیدواریم که تمام اعضا به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.
رئیس پلیس پایتخت با تاکید بر اینکه لازم است به ترک فعل دیگر دستگاه‌ها در موضوع مبارزه با مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر رسیدگی شود، گفت: باید دیگر اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و تمام دستگاه‌هایی که در این زمینه مسئولیت قانونی دارند، وادار به انجام وظیفه قانونی خود شوند و اگر پلیس معتاد متجاهری را جمع‌آوری کرده و آن مرکز از وظیفه قانونی خود برای پذیرش و غربالگری این افراد سر باز زند ما این معتادان را برده و به همان مرکز تحویل می‌دهیم.

پلیس از جمع‌آوری معتادان متجاهر خسته نخواهد شد
ظرف ۷۲ ساعت می‌توانیم معتادان متجاهر را جمع‌آوری کنیم

رئیس پلیس پایتخت با تاکید بر اینکه پلیس از جمع‌آوری معتادان متجاهر خسته نخواهد شد گفت: به قدری این روند و فرآیند را تکرار خواهیم کرد تا صدایمان به جایی برسد. ما همانطور که گفتیم و بارها نیز اعلام شده، ظرف ۷۲ ساعت می‌توانیم معتادان متجاهر را جمع‌آوری کنیم اما متاسفانه در فرآیند پذیرش آنان از سوی مراکز مربوطه مشکلاتی وجود دارد اما آنقدر پیگیری می‌کنیم که این مشکلات هم رفع شود. معنی ندارد که پلیس معتادی را جمع‌آوری کند و بعد به دلیل مشکلاتی مانند زخم باز و … در مراکز بازپروری پذیرفته نشود و دوباره به سطح خیابان بازگردد. در این زمینه دستگاه‌هایی وظیفه دارند که باید به وظیفه خود عمل کنند.
وی تاکید کرد: من امیدوارم در نهایت ترک فعل‌ها و عدم انجام وظایف قانونی از سوی دیگر دستگاه‌ها کار را به جایی نکشاند که ما این معتادها را ببریم و در همان ادارات و دستگاه‌هایی که به وظایف خود عمل نکرده‌اند رها کنیم.
محمدیان با بیان اینکه از روز دوشنبه هفته گذشته تا کنون پلیس بطور ۲۴ ساعته و با ایجاد یک مرکز دائمی در محله‌های شوش، مولوی، هرندی و … حضور داشته و جمع‌آوری معتادان متجاهر و برخورد با موادفروشان را در دستور کار قرار داده، گفت: به مردم قول می‌دهیم که به این دغدغه آنها رسیدگی شود و امیدوارم که دیگر دستگاه‌ها نیز به وظایف خود عمل کنند.
محمدیان در ابتدای این نشست به پیشینه تاریخی محله هرندی، شوش و دروازه غار اشاره و عنوان کرد: مردم متدین و نجیبی در این مناطق هستند که شایسته نیست حضور معتادان متجاهر مشکلاتی را برای آنان ایجاد کند.
در این جلسه نمایندگان دیگر دستگاه‌ها از جمله شهرداری، قوه قضاییه و … نیز ارائه گزارشی از اقدامات خود کردند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.