تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷
کد خبر : 21576

انوشیروانی:‌ در بازدید از یک باشگاه پایتخت، گفتم باید فاتحه وزنه‌برداری را خواند!

انوشیروانی:‌ در بازدید از یک باشگاه پایتخت، گفتم باید فاتحه وزنه‌برداری را خواند!

سجاد انوشیروانی در جلسه‌ای برای ارزیابی وضعیت وزنه‌برداری خوزستان که امروز هفتم شهریورماه در اهواز برگزار شد، اظهارکرد: هدف از این سفر، رایزنی با مسئولان استانی و مسئولان باشگاه‌های فولاد خوزستان، ملی‌حفاری و مناطق نفت‌خیز جنوب است و ان شاءالله برکات این سفر به نفع وزنه‌برداری کشور در آینده باشد. ظرفیت این استان در راستای

سجاد انوشیروانی در جلسه‌ای برای ارزیابی وضعیت وزنه‌برداری خوزستان که امروز هفتم شهریورماه در اهواز برگزار شد، اظهارکرد: هدف از این سفر، رایزنی با مسئولان استانی و مسئولان باشگاه‌های فولاد خوزستان، ملی‌حفاری و مناطق نفت‌خیز جنوب است و ان شاءالله برکات این سفر به نفع وزنه‌برداری کشور در آینده باشد. ظرفیت این استان در راستای حمایت و پشتیبانی از وزنه‌برداری کشور غیرقابل چشم‌پوشی است. خوزستان در وزنه‌برداری حامی و پشتیبان است.
به گزارش ایسنا، وی با بیان این که امروز آمده‌ایم تا خواهش کنیم ظرفیت نقطه به نقطه کشور را در وزنه برداری پویا کنیم، ادامه داد:‌ امروز جلسه‌ای با مدیرعامل باشگاه مناطف نفت خیز جنوب داشتیم و درخصوص ظرفیت بزرگ این شرکت از نظر زیرساختی و پشتیبانی صحبت شد که قدردان نگاه این دوستان نسبت به وزنه‌برداری‌ کشور هستیم. مطمئنم با همدلی و هم‌افزایی بسیار خوب، می‌توانیم روزهای خوبی را برای وزنه‌برداری کشور رقم بزنیم.
سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری گفت: نباید به جایگاه‌ها فکر کنیم و باید دلسوز بودن را در عمل نشان دهیم. من به همراه دیگر اعضای فدراسیون، نماینده و خدمتگزار این جامعه هستیم و به این مهم افتخار می‌کنیم. ویترین افتخارات وزنه‌برداری بسیار وزین و زرین است و باید به خود ببالیم که این ظرفیت را داریم و نباید چنین ظرفیتی را فراموش کنیم. باید برای این‌که گام‌های بزرگ برداریم، همدل شویم.
وی با اشاره به وضعیت وزنه برداری کشور نیز عنوان کرد:‌ در بحث سخت‌افزاری زمین‌گیر هستیم و در تلاشیم تا از این بحران عبور کنیم. اگر امروز بخواهیم حداقل‌های ایده‌ال را در سراسر کشور ایجاد کنیم و انگیزه‌ جوانان را بالا ببریم، به بیش از 1000 هالتر وزنه‌برداری نیاز داریم. بیش از 15 سال است که تجهیزات با برندهای معتبر وارد نشده و متاسفانه از برندهای داخلی هم حمایت نشده است و نتوانسته‌اند کیفی ‌سازی لازم را انجام دهند.
انوشیروانی گفت: روز گذشته در سازمان برنامه بودجه کشور در به در به دنبال اعتبار خوب بودیم. برای امسال کمی دیر شد و اگر از اوایل سال جاری افتخار حضور در فدراسیون را داشتیم حتما این بودجه را می‌گرفتیم اما هنوز در تلاش هستیم. در بحث زیرساخت نیز اگر حمایت باشگاه‌هایی مثل نفت و ملی حفاری، باشگاه‌های خصوصی و ادارات ورزش و جوانان استان‌ها نبود، شاید وزنه‌برداری را در کشور به جز یکی دو جا، دیگر نداشتیم زیرا هیچ تمهیدی برای توانمندسازی و احیا زیرساخت نشده است. برخی باشگاه‌ها به صورتی هستند که خانواده‌ها انگیزه ندارند فرزند خود را به این رشته بفرستند زیرا وضعیت اسفناکی دارند. حتی برای بازدید به یکی از باشگاه‌های پایتخت رفته بودم که وقتی وضعیت این باشگاه را دیدم، گفتم باید فاتحه وزنه برداری را خواند.
وی بیان کرد:‌ البته این‌ها را نگفتم که انگیزه‌مان کم شود، بلکه باید انگیزه ما برای معشوق‌مان وزنه‌برداری بیشتر شده و همدل شویم. باید با از خودگذشتگی کار کنیم. باید دست به دست هم دهیم و وزنه برداری ایران را به حرکت سریع‌تر برسانیم. امروز بهداد سلیمی، نواب نصیرشلال، کورش باقری و …، همدال در کنار ما هستند.
سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری گفت: وضعیت وزنه‌برداری در سالن آزادی تهران را دیده‌اید. قرار است آن‌جا را بازسازی کنیم اما هزینه دارد ولس می‌خواهیم را شروع کنیم. حتی نیم‌نگاهی بر این داریم که ان‌شاءالله که برای سال آینده اعتبار خوبی بگیریم و از ظرفیت خیرین استفاده کنیم. مجوز ایجاد کمپ تیم‌های ملی در زمینی به ابعاد 2 هزار و 500 متر مربع گرفته شده است.
وی عنوان کرد:‌ برنامه مفصلی برای بحث آموزش داریم و از برنامه‌های تدریسی چند روزه خداحافظی خواهیم کرد. با تمام تجربیاتی که داریم می‌خواهیم به سمت ایجاد شرایط ایده‌ال و آکادمیک در بخش آموزش برویم. در انتخاب کمیته‌ها تاخیر داریم زیرا در حال تحقیق هستیم و می‌خواهیم بدنه کمیته از جوانان و با انگیزه‌ها باشند. همچنین برای پیشکسوتان برنامه داریم. امیدوارم تمام این ظرفیت‌ها را برای اعتلای وزنه‌برداری ایران و ایجاد روزهای درخشان کنار هم بگذاریم و مجددا به دوران اوج برگردیم.
انوشیروانی با درخواست از مدیرعامل باشگاه مناطق نفت‌خیز جنوب، گفت: ظرفیت بانوان را در نظر بگیرید و اجازه دهید بانوان از  ظرفیت زیرساختی استفاده کنند و این یک افتخار خواهد بود.
انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.