تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵
کد خبر : 26129

انواع ویزای اسپانیا

<strong>انواع ویزای اسپانیا</strong>

انواع ویزای اسپانیا اسپانیا یکی از تاریخی ترین کشورهای قاره سبز است که در همسایگی ایتالیا قرار دارد. دریافت ویزای اسپانیا برای خیلی از افرادی که قصد مهاجرت دارند، یک دغدغه به حساب می آید. برای گرفتن ویزای این کشور راه های مختلفی دارد که هر کدام قوانین مربوط به خود را دارند. اگر شما

انواع ویزای اسپانیا

اسپانیا یکی از تاریخی ترین کشورهای قاره سبز است که در همسایگی ایتالیا قرار دارد. دریافت ویزای اسپانیا برای خیلی از افرادی که قصد مهاجرت دارند، یک دغدغه به حساب می آید. برای گرفتن ویزای این کشور راه های مختلفی دارد که هر کدام قوانین مربوط به خود را دارند. اگر شما هم قصد مهاجرت  به این کشور را دارید یا علاقه‌ مند به کسب به اطلاعات در این زمینه هستید این مقاله راهنمای خوبی برای شما خواهد بود. با ما باشید برای اطلاع از انواع ویزای اسپانیا!

معرفی کوتاه کشور اسپانیا

کشور اسپانیا یکی از کشورهای غربی قاره اروپاست. این کشور در همسایگی کشورهایی مانند ایتالیا و پرتغال قرار دارد. پایتخت این کشور شهر زیبای مادرید و زبان رسمی آن اسپانیولی است. اسپانیا را یکی از 5 مقاصد توریستی برتر دنیا می دانند و همین امر، دلیل هجوم هرساله توریست ها به این کشور به حساب می آید.

انواع ویزاهای کشور اسپانیا

دولت اسپانیا نیز مانند سایر کشورهای جهان، راه های را برای اجازه ورود بهخاک کشور خود تعیین کرده است.هرکدام از این ویزاها به منظور خاصی صادر  می شوند و برای دریافت یکی از آنها باید شرایط مربوط به آن را داشته باشید.در ادامه همین بخش، انواع ویزای اسپانیا را به صورت موردی بررسی خواهیم کرد.

ویزای تحصیلی اسپانیا

این ویزا مناسب آن دسته از افرادی است که علاقه‌ مند به تحصیل در دانشگاه های کشور اسپانیا هستند.متقاضیان می توانند در هر سه مقطع لیسانی، فوق لیسانس و دکترا در این کشور مشغول به تحصیل شوند. ویزای تحصیلی برای مقطع کارشناسی یا لیسانس 4 سال اعتبار دارد. مدت این ویزا برای مقطع ارشد 2 سال و برای دکتری 3 سال در نظر گرفته شده است.

تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور بسیار ارزان است و همینموضوع را میتوان یک خبر خوب برای دانشجویان دانست. ناگفته نماند که برای ورود به دانشگاه دولتی گذراندن یک دوره یک ساله در کالج، ضرورت دارد. دلیل اجباری بودن این دوره یادگیری زبان اسپانیولی است که برای ورود  به دانشگاه دولتی به آن نیاز دارد.

در اسپانیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد؛ ولی هزینه دانشگاهی که بتوان در آن به زبان انگلیسی درس خواند، بسیار گران است.تعدادی از مدارکی که برای دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا نیاز دارید را می توانید در لیست  زیر ببینید:

·         فرم درخواست ویزا

·         پاسپورت معتبر و سالم

·         مدارک شناسایی

·         بیمه درمانی

·         اثبات تمکن مالی

·         و…

ویزای کاری اسپانیا

از آن جایی که در اسپانیا برای استخدام نیروی کار، اولویت با افرادی است که تابع این کشور هستند، پذیرش شما کمی سخت خواهد بود. اگر از یک کارفرمای اسپانیایی تقاضای درخواست کار داشته باشید، شانس بالایی برای دریافت ویزای اسپانیا خواهید داشت.

ازطرف دیگر کارفرمایی که قصد استخدام نیروی خارجی دارد باید به دولت این کشور ثابت کند که نیروی مورد نظر او در داخل کشور پیدا نشده است. اگر این مراحل را با موفقیت طی کردید می توانیدبا ارائه مدارک زیر برای دریافت ویزای کار اقدام کنید:

·         پیشنهاد کاری

·         مدارک شغلی

·         گذرنامه معتبر

·         مدارک شناسایی

·         مدارک تحصیلی

·         مدارک اثبات عدم سو سابقه

·         اثبات تمکن مالی

·         گواهی سلامت

ویزای درمانی اسپانیا

همان طور که می دانید کشورهای اروپایی از لحاظ علم پزشکی بسیار پیشرفته هستند. اسپانیا نیز از این قاعده مستثنی نیست. دولت اسپانیا ویزای مشخصی برای درمان در نظر نگرفته است و افراد می توانند با ویزای توریستیکهدر ادامه بررسیخواهد شد برای انجامکارهای درمانی به این کشور سفر کنند. برای اطلاع از جزئیات این مورد می توانید از یک مؤسسهمهاجرتی کمک بگیرید.

ویزای توریستی اسپانیا

همان طور که بالاتر گفته شد، اسپانیا یکی از توریستی ترین کشورهای دنیاست. صنعت گردشگری در این کشور جایگاه ویژه ای دارد. ویزای توریستی یکی از پرمتقاضی ترینانواع ویزای اسپانیا به شمار می رود.

اسپانیا را می توان کشور رنگ و رقص و شادی دانست. جزایر قناری یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری دنیا در این کشور واقع شده است. برای دریافت ویزای توریستی اسپانیا باید مدارک زیر را از قبل آماده کنید:

·         فرم درخواست ویزا

·         پاسپورت معتبر

·         مدارک شناسایی

·         بلیت رفت و برگشت

·         بیمه مسافرتی

·         تمکن مالی

·         مشخص کردن برنامه سفر

·         مشخص کردن هتل

·         و…

ویزای سرمایه گذاری اسپانیا

این ویزا مخصوص آن دسته از کارآفرینانی است که قصد دارند سرمایه خود را در یک سیستم امن و سالم سرمایه گذاری کنند. ویزای سرمایه گذاری یک ویزای گران قیمت به حساب می آید. از طرف دیگر، این ویزا از حساسیت بالایی برخوردار است و به دقت زیادی نیاز دارد. پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از قوانین و بندهای این ویزا با یک متخصص صحبت کنید.

مهم ترین نکات دریافت ویزای کشور اسپانیا

اگر به هر دلیلی اسپانیا را برای مهاجرت انتخاب کرده اید، بهتر است بدانید ویزای تحصیلی این کشور، مناسب ترین ویزای آن به حساب می آید. اگر به عنوان دانشجو وارد خاک این کشور شوید می توانید به کار پاره وقت دانشجویی بپردازید. اگر مدت زمان مشخصی را در این کشور کار کرده باشید، می توانید بعد از اتمام تحصیل، ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل کنید.

نکته دیگر این است که سرمایه گذاران میتوانند با خرید ملک در اینکشور اقامت دائم و بعد از مدتی پاسپورت اینکشور را از آن خود کنند.داشتن پاسپورت یک کشور اروپایی، مطمئناً آرزوی بسیاری از افراد است.

اما به عنوان مهم ترین نکته می توان به مؤسسه ای اشاره کرد که از آن برای گرفتن ویزای اسپانیا کمک می گیرید اشاره کرد. اگر مؤسسه ای معتبر و با تجربه انتخاب کنید احتمال ریجکت شدن ویزای شما تا حد زیادی کاهش و زمان در یافت ویزای شما افزایش می یابد. پیشنهاد ما به شما عزیزان مؤسسه یوروپ تورز است.مشاوران دلسوز و با تجربه این مؤسسه، با آگاهی کامل از قوانین مهاجرتی اسپانیا، میتوانند بهترین راهنما برای شما باشند.

کلام آخر

مهاجرت یک مسیر طولانی وپر فراز و نشیب است که قرار گرفتن در آن به صبر و شکیبایی زیادی نیاز دارد. پیش از قرار گرفتن در این مسیر باید همه جوانب را سنجیده باشید. کشورهای اروپایی، از رفاه اجتماعی و اقتصادی بالایی برخوردارند؛ اما اگر با قوانین آن ها آشنا نباشید، از این رفاه سودی نخواهید برد.

اطلاع از قوانین و مقررات نیازمند تحقیق در این زمینه است. از طرفی ممکن استنتوانید به تمامی ایناطلاعات دست پیدا کنید که در این صورت، کمکگرفتن از یک مشاور آگاه میتواند کمک کننده باشد. امیدواریم در این راه، با آگاهی کامل قدم بردارید و موفقیت از آن شما باشد. ضمن تشکر از همراهی شما، امیدواریم از این مطالب استفاده لازم را برده باشید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.