تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
کد خبر : 2175

انفجار ۷ دکل برق دیگر در کرکوک

انفجار ۷ دکل برق دیگر در کرکوک

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، شرکت برق شمال عراق امروز (سه شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که خط انتقال برق “کرکوک ـ بیجی” با قدرت ۴۰۰ کیلووات هدف عملیات خرابکارانه قرار گرفت. در این بیانیه آمده است: در پی این حمله و انفجار بمب‌هایی دست‌ساز هفت دکل خط انتقال برق

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، شرکت برق شمال عراق امروز (سه شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که خط انتقال برق “کرکوک ـ بیجی” با قدرت ۴۰۰ کیلووات هدف عملیات خرابکارانه قرار گرفت.

در این بیانیه آمده است: در پی این حمله و انفجار بمب‌هایی دست‌ساز هفت دکل خط انتقال برق “کرکوک ـ بیجی” واژگون شده‌اند و فعالیت این خط به ویژه در منطقه الریاض کرکوک مختل شده است.

شرکت برق شمال عراق در ادامه تاکید کرد: به نظر می‌رسد زنجبره هدف قرار دادن خطوط انتقال برق و انفجار دکل‌های برق به طور چشمگیری در حال گسترش است و گروه‌های خرابکار عمداً ارتباطات و اتصالات خطوط منطقه شمال را با هدف جدا کردن آنها از سیستم ملی قطع می‌کنند.

شرکت انتقال برق شمال عراق در این باره گزارش داد که تیم‌های مهندسی با همکاری نیروهای ارتش و شرکت برق عراق درحال تعمیر دکل‌های هدف قرار گرفته مذکور و رفع نقص آن‌ها در اسرع وقت هستند.

هفته گذشته ۲۰ دکل سیستم انتقال برق شمالی در استان‌های نینوا، کرکوک و صلاح الدین هدف انفجار قرار گرفتند که در اثر آن چند خط از کار افتاده و تجهیزات برقی این خطوط خسارت دیدند.

در چند هفته اخیر حملات با بمب‌های دست‌ساز به خطوط انتقال برق استان‌های شمال، غرب و شرق عراق افزایش یافته و موجب تشدید بحران قطعی برق در این کشور شدند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.