تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
کد خبر : 16107

انجام خدمات گارانتی، نصب و تعمیر برای کالای قاچاق جرم است

انجام خدمات گارانتی، نصب و تعمیر برای کالای قاچاق جرم است

به گزارش خبرنگار مهر، امیرمحمد پرهام فر در حاشیه جلسه ستاد مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی در وزارت صمت اظهار کرد: موفقیت مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی در حوزه لوازم یدکی در کنار اقدامات انجام شده توسط وزارت صمت و ستاد مبارزه با کالاهای قاچاق به همکاری تشکل‌ها و اتحادیه‌های صنفی نیز نیازمند

به گزارش خبرنگار مهر، امیرمحمد پرهام فر در حاشیه جلسه ستاد مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی در وزارت صمت اظهار کرد: موفقیت مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی در حوزه لوازم یدکی در کنار اقدامات انجام شده توسط وزارت صمت و ستاد مبارزه با کالاهای قاچاق به همکاری تشکل‌ها و اتحادیه‌های صنفی نیز نیازمند است.

مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ستاد مرکزی مبارزه مبارزه با قاچاق به اصلاحیه جدید قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: در بخش مربوط به شفافیت گردش کالا در بازار در سطح نگهداری الزامات جدیدی از جمله الزام ثبت کالا در سامانه جامع انبارها و صدور قبض و حواله انبارها با مشخصاتی است که در قانون به صراحت تعیین شده است. در قانون به مشخصات قبض و حواله انبار اشاره شده که عدم ثبت کالا به این شیوه ضمانت اجرایی به همراه دارد.

پرهام فر گفت: در اصلاحیه جدید ارائه هر گونه خدمات با کالاهای مشمول قاچاق از طریق بیمه، گارانتی، خدمات پس از فروش، نصب و تعمیر نیز مشمول مجازات است و در ماده ۶ مکرر و تبصره ذیل آن در قانون جرم‌انگاری شده است و لذا عدم ثبت در انبار برای کلیه کالاهایی که از سوی ستاد تنظیم بازار و ستاد مبارزه با قاچاق تعیین شده، مجازات شدیدی را خواهد داشت.

کشف ۹۲ میلیارد ریالی لوازم یدکی قاچاق و تقلبی

همچنین جلال امینی رئیس پلیس امنیت اقتصادی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از اولویت‌های مأموریتی ناجا مبارزه با قاچاق کالا است و سطح عرضه نیز از این قاعده مستثنی نیست. طرح مبارزه با لوازم یدکی قاچاق و تقلبی از هفته گذشته در اولویت کار ما قرار گرفته و این طرح را در سراسر کشور اجرا شده است.

وی افزود: بر این اساس در حوزه لوازم یدکی قاچاق و تقلبی در استان اصفهان ۵ میلیارد ریال، در استان قم ۸۰ میلیارد ریال و در استان آذربایجان غربی نیز ۷ میلیارد دلار کشفیات داشته‌ایم.

منبع : مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.