تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۷
کد خبر : 53945

انتهای تیر ماه، آخرین مهلت نظام بانکی برای عمل به تعهدات تبصره ۱۸

انتهای تیر ماه، آخرین مهلت نظام بانکی برای عمل به تعهدات تبصره ۱۸

وزیر امور اقتصادی و دارایی تأکید کرد، تکالیف مربوط به تبصره ۱۸ قانون بودجه باید حداکثر تا پایان تیر ماه توسط نظام بانکی و مؤسسات عامل، اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید احسان خاندوزی طی سخنانی در جلسه بررسی عملکرد تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ مؤسسات عامل، با اعلام پایان تیر ماه به عنوان ضرب‌الاجل تکمیل تعهدات بانک‌ها در خصوص پرداخت این تعهدات، تأکید کرد: بنا بر هدف‌گذاری، دست کم تا ۹۰ درصد ارقام تعهد شده در این چارچوب، باید تا ۳۰ تیر ماه جاری، محقق شده باشد.
وی با بیان اینکه، مسئولیت عدم تحقق تعهدات تبصره ۱۸ قانون بودجه، از منظر وزارت اقتصاد، بر عهده نظام بانکی و مدیران آن است، تصریح کرد: برای ما هیچ عذر و بهانه‌ای در این ارتباط پذیرفتنی نیست.
این گزارش حاکی است، خاندوزی در این جلسه و پس از ارائه گزارش رتبه بندی و عملکرد مؤسسات عامل تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ خواستار ارائه توضیح از سوی مدیران عامل مؤسسات و بانک‌هایی شد که عملکرد پایین‌تری در این خصوص داشته‌اند.
وزیر اقتصاد با بیان اینکه متأسفانه برخی نشانه‌ها از درنگ و تردید در میان کارکنان و مدیران نظام بانکی و مؤسسات عامل و انتظار آنها برای روشن شدن تکلیف دولت آینده مشاهده می‌شود، تصریح کرد: به هیچ وجه این حرف‌ها نباید در حوزه عملکرد شما وجود داشته باشد و نگذارید زیر مجموعه‌تان هم این حرف‌ها را بگویند.
خاندوزی با اشاره به روحیات شهید آیت الله رئیسی در خدمت‌گذاری به مردم عنوان کرد: ما به عنوان کسانی که خود را متعهد به دنباله روی از ایشان می‌دانیم، به ویژه با توجه به شرایط اقتصادی کشور و فشارهای اقتصادی، هرگز نباید کار مردم را زمین بگذاریم.
گفتنی است، در این جلسه که به همت دبیرخانه ملی تبصره (۱۸) و تبصره (۲) و در محل وزارت اقتصاد برگزار شد، روند کلی پرداخت منابع تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ در مؤسسات عامل به ویژه نظام بانکی مورد بررسی قرار گرفت.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.