تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۸
کد خبر : 7240

انتقال آب از سد میرزای شیرازی به خفر دنبال می‌شود

انتقال آب از سد میرزای شیرازی به خفر دنبال می‌شود

سید جواد ساداتی‌نژاد شامگاه چهارشنبه ۲۱ مهرماه در نخستین روز سفر خود به فارس و حضور در شورای اداری شهرستان خفر، عنوان کرد: مدل مد نظر برای طرح انتقال آب مذکور شامل مشارکت ذی نفعان، اعطای تسهیلات بانک کشاورزی و حمایت های دولت برای خط انتقال ۷۰ کیلیومتری آب می‌شود. او با بیان اینکه امیدواریم طرح

سید جواد ساداتی‌نژاد شامگاه چهارشنبه ۲۱ مهرماه در نخستین روز سفر خود به فارس و حضور در شورای اداری شهرستان خفر، عنوان کرد: مدل مد نظر برای طرح انتقال آب مذکور شامل مشارکت ذی نفعان، اعطای تسهیلات بانک کشاورزی و حمایت های دولت برای خط انتقال ۷۰ کیلیومتری آب می‌شود.

او با بیان اینکه امیدواریم طرح مذکور در چند سال آینده اجرایی شود، اظهار کرد: خفر یک شهرستانی است که به عنوان یک قطب در حوزه کشاورزی فارس می‌شود از آن نام برد.مردم بسیار کوشا و فعال در حوزه کشاورزی دارد و ما باید تلاش‌هایمان، فعالیت‌هایمان و خدمات مان را در همین حوزه کشاورزی تمرکز دهیم. 

ساداتی‌نژاد با اشاره به اینکه شهرستان خفر ظرفیت بالقوه‌ای در بخش کشاورزی دارد، افزود: پیشنهاد می‌کنم طرح شهرک صنعتی در این شهرستان به شهرک کشاورزی تبدیل شود، زیرا که توانمندی کشاورزی و باغداری خوبی موجود است.

به گفته او: اگر اصراری بر تاسیس شهرک صنعتی هست، یک شهرک کشاورزی نیز در این منطقه راه‌اندازی شود و یا یک شهرک گلخانه‌ای، می‌توانیم تسهیلات خیلی خوبی را برای توسعه گلخانه که اشتغالزا هم هست برای  جوانان فارغ‌التحصیل اختصاص داده و با سرعت هم مجوزهای آن صادر شود.

خفر رتبه نخست کشت گل نرگس در فارس را دارد

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در شهرستان خفر بیش از ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی به کشت گل نرگس اختصاص دارد، اضافه کرد: با این سطح زیر کشت، مقام اول در کشت گل نرگس در فارس را به خود اختصاص داده است از این رو این مسئله نیاز به حمایت و مدیریت دارد. 

ساداتی‌نژاد با تاکید بر اینکه کشت گل نرگس در شهرستان خفر با توجه به توانمندی‌های موجود می‌تواند توسعه یابد، عنوان کرد: برای این منظور باید در موارد مختلف سرمایه گذاری کرد، به ویژه برای افزایش عملکرد تولید گل در واحد سطح، اگر بتوانیم کارهای اصلاحی انجام شود. 

ساداتی‌نژاد به موضوع تولید نهال در شهرستان خفر نیز گریزی زد و بیان کرد: برای ایجاد یک باغ مادری نمونه که می‌تواند در موضوع صادرات نهال فعال باشد باید بررسی و تحقیق‌های لازم انجام شود.

او ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای شهرستان خفر اضافه کرد: سفرهای استانی رئیس جمهور محترم و هیات دولت نمادی از مردمی بودن این دولت است؛ تلاش مان برای رفع  مسائل و مشکلات با کمک خود مردم است، چرا که بزرگترین سرمایه این انقلاب و این کشور مردم عزیز ما هستند؛ کشور را باید با همین مردم به خصوص با جوانان عزیز ساخت.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.