تاریخ انتشار : شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
کد خبر : 12548

امکان فعالیت همه رشته‌های ورزشی در قم برای بانوان وجود ندارد

امکان فعالیت همه رشته‌های ورزشی در قم برای بانوان وجود ندارد

سید لیلا عنبری، معاون امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قم، در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: ورزشگاه ویژه بانوان بزرگ‌ترین اقدامی است که در دو سال اخیر به‌ صورت جدی پیگیری شده است. وی با اشاره به اینکه برای تأسیس این ورزشگاه در دو سال اخیر نامه‌نگاری‌های متعددی انجام‌ شده بود، بیان

سید لیلا عنبری، معاون امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قم، در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: ورزشگاه ویژه بانوان بزرگ‌ترین اقدامی است که در دو سال اخیر به‌ صورت جدی پیگیری شده است.

وی با اشاره به اینکه برای تأسیس این ورزشگاه در دو سال اخیر نامه‌نگاری‌های متعددی انجام‌ شده بود، بیان کرد: در سفر رئیس‌جمهور و هیئت همراه به قم، معاون امور زنان خانواده رئیس جمهور و نمایندگان وزارت ورزش و جوانان از مجموعه ورزشی تختی بازدید و تائیدیه آن را صادر کردند همچنین ۲۰ میلیارد اعتبار نیز به این ورزشگاه تخصیص داده شد.

وی افزود: این مبلغ برای بازسازی کامل ورزشگاه کافی نیست؛ اما تصمیم گرفته شده با این بودجه اقدامات اولیه مانند پوشش ورزشگاه و بازسازی زمین چمن انجام شود و به مرور زمان سالن چندمنظوره، خوابگاه، سالن توپی و… افزوده ‌شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر بانوان برای بسیاری از ورزش‌ها مانند دومیدانی، دوچرخه‌سواری و… باید به ورزشگاه یادگار امام (ره) بروند که تردد برای خانم‌ها بسیار دشوار است همچنین خارج از شهر بودن آن دغدغه‌ بزرگی است؛ زیرا می‌تواند زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات شود.

عنبری بابیان اینکه اختصاص ورزشگاه تختی به بانوان به دلیل اینکه در مرکز شهر قرار دارد بسیاری از این مشکلات را رفع می‌کند، ادامه داد: بانوان به مجموعه‌ای داخل شهر نیاز دارند و امیدواریم با کمک همه این طرح به نتیجه برسد.

وی بیان کرد: برای حفظ شئونات شهری امکان دوچرخه‌سواری بانوان در فضای شهر وجود ندارد به همین دلیل ایجاد مکانی که بانوان بتوانند با آسایش خاطر به پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری بپردازند ضروری است تا نوجوانان و جوانان به آنجا هدایت شوند تا آسیب‌ها کاهش پیدا کند.

معاون امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به اینکه ۴۸ هیئت ورزشی داریم که بانوان در ۴۶ هیئت فعال هستند، گفت: باید موقعیت استان قم در نظر گرفته شود و نمی‌توان هر رشته‌ای که در سطح کشور فعالیت می‌کند در قم نیز فعال شود همچنین ترجیح داده می‌شود که در رشته‌هایی که وجود دارند به‌خوبی فعالیت انجام بدهیم تا اینکه تعدد رشته‌های ورزشی را گسترش بدهیم.

وی با اشاره به اینکه شهر ما یک شهر فرهنگی است و نمی‌توان هر رشته‌ای را کار کرد، گفت: ازدیاد هیئت‌های ورزشی امتیازی ندارد به همین خاطر تلاش می‌کنیم که در رشته‌های موجود به‌خوبی فعالیت کنیم و به مرور زمان سایر رشته‌ها را بیافزاییم.

عنبری در رابطه با رشته بدنسازی بانوان اظهار کرد: فعالیت در رشته پرورش اندام در قم به تازگی آغاز شده است اما قطعیت آن نیاز به تائید وزارت ورزش دارد.

وی در رابطه با محدود بودن ساعات سالن‌های ورزشی بانوان، عنوان کرد: ۵۶ سالن ورزشی ویژه بانوان در سطح شهر داریم که سانس های آن کامل در اختیار بانوان است.

معاون امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به اینکه از تأسیس باشگاه ورزشی اختصاصی بانوان نیز همایت می‌کنیم، بیان کرد: مراکز دانشجویی، دانش آموزی و کارکنان دولت اگر استقبال کنند می‌توانیم در مناطق مختلف سانس عصر باشگاه‌ها را در اختیار بانوان قرار بدهیم.

وی ادامه داد: مدتی اختصاص سانس بعد ظهر به بانوان اجرا می‌شد برای مثال ورزشگاه حیدریان تا ساعت عصر به بانوان اختصاص داده شده بود اما استقبال خوبی از آن به عمل نیامد اما مجدد این آمادگی وجود دارد که در اختیار بانوان قرار داده شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.