تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
کد خبر : 12775

امکان برداشت شن و ماسه از کف رودخانه‌ها برای پیمانکاران فراهم شد

امکان برداشت شن و ماسه از کف رودخانه‌ها برای پیمانکاران فراهم شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، جواد حاجیانی از صدور مجوز برداشت مصالح (شن و ماسه) از رودخانه‌ها برای پیمانکاران خبر داد. وی با اشاره به اینکه این طرح در راستای مدیریت رودخانه‌ها انجام می‌شود افزود: درآمد حاصل از اجرای این طرح صرف لایروبی و ساماندهی رودخانه‌ها می‌شود. وی با بیان اینکه تاکنون

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، جواد حاجیانی از صدور مجوز برداشت مصالح (شن و ماسه) از رودخانه‌ها برای پیمانکاران خبر داد.

وی با اشاره به اینکه این طرح در راستای مدیریت رودخانه‌ها انجام می‌شود افزود: درآمد حاصل از اجرای این طرح صرف لایروبی و ساماندهی رودخانه‌ها می‌شود. وی با بیان اینکه تاکنون ۶۲ قرارداد برای برداشت مصالح با متقاضیان منعقد شده است گفت: از درآمد حاصل از این قراردادها تاکنون ۲۰ کیلومتر از رودخانه‌ها ساماندهی و ۱۱ کیلومتر نیز لایروبی شده است.

مدیرکل دفتر توسعه نظام‌های فنی و بهره برداری و دیسپاچینگ برق‌آبی، با بیان اینکه هم اکنون در کشور ۱۴۶ هزار کیلومتر رودخانه وجود دارد ادامه داد: ۷۰ هزار کیلومتر از این رودخانه‌ها فصلی و ۷۶ هزار کیلومتر نیز دائمی است.

حاجیانی با اشاره به اینکه هدف گذاری‌های انجام شده در دهه ۷۰ برای رودخانه‌ها، بر مدیریت سیلاب متمرکز بوده است، گفت: همه آئین نامه‌های اجرایی نیز در این راستا تدوین شده و حتی فعالیت مهندسین مشاور نیز برای تحقق این اهداف برنامه ریزی شد.

وی با اشاره به تکمیل آئین نامه‌ها در دهه ۸۰ و هدف گذاری بر اساس مهندسی رودخانه‌ها افزود: در دهه ۹۰ برنامه‌های مربوط به مدیریت رودخانه‌ها، در راستای جذب مشارکت همه ارگان‌های مربوط از جمله وزارت راه و شهرسازی، قوه قضائیه و شهرداری‌ها بود تا رودخانه‌ها در بستر طبیعی خود، قرار بگیرند.

مدیرکل دفتر توسعه نظام‌های فنی و بهره برداری و دیسپاچینگ برق‌آبی ادامه داد: تعیین حریم و بستر رودخانه‌ها و هوشمند سازی خدمات رودخانه و نظارت بر عملکرد بر این بخش از مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده در این بخش است که هم اکنون در دست اجرا قرار دارد.

منبع : مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.