تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
کد خبر : 21494

امضای یک تفاهم نامه همکاری برای برگزاری چند جشنواره هنری

امضای یک تفاهم نامه همکاری برای برگزاری چند جشنواره هنری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، سیدمجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، روز چهارشنبه دوم شهریور در نشست با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه منطقه آزاد کیش، از اهتمام صندوق اعتباری هنر برای رفع مشکلات اهالی فرهنگ، هنر و رسانه خبر داد و گفت: یکی از وظایف صندوق رسیدگی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، سیدمجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، روز چهارشنبه دوم شهریور در نشست با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه منطقه آزاد کیش، از اهتمام صندوق اعتباری هنر برای رفع مشکلات اهالی فرهنگ، هنر و رسانه خبر داد و گفت: یکی از وظایف صندوق رسیدگی و توجه به هنرمندان استانی در راستای اجرای سیاست عدالت فرهنگی است.
وی افزود: صندوق اعتباری هنر در حال حاضر بیش از ۹۳ هزار عضو دارد که ۶۷ درصد آنها هنرمندان فعال در استان ها هستند. برای رشد و تقویت فرهنگ و هنر ضرورت دارد با توجه به ظرفیت بالای استان های کشور در حوزه فرهنگ و هنر فعالان این حوزه مورد توجه و حمایت واقع شوند.
مشاور وزیر ارشاد با اشاره به اقدامات موثری که در زمینه حمایت از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در دولت مردمی انجام شده است افزود: در ابتدای شروع به کار دولت، اقدامات جدی برای حمایت از اعضای صندوق با هدف کاهش خسارت های ناشی از تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری بدلیل استمرار شیوع کرونا انجام شد. با پیگیری ، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ارائه تسهیلات و بسته های حمایتی بلاعوض و قرض الحسنه به اصحاب فرهنگ و هنر در دولت مصوب شد که طی ۳ مرحله این تسهیلات بلاعوض به حساب اعضای صندوق واریز شد.
وی افزود: طی یکسال اخیر بیش از ۱۰ هزار نفر از جامعه فرهنگ و هنر کشور به عضویت صندوق درآمدند و ۵ هزار و ۶۰۰ نفر از فعالان فرهنگی و هنری به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند و جمعیت بیمه شدگان صندوق به بیش از ۴۷ هزار نفر رسیده است.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به تسهیلات پرداختی به اعضای صندوق گفت: از مهرماه ۱۴۰۰ تاکنون بیش از ۳هزار نفر از اعضا به منظور اخذ بیش از ۳۵ میلیارد تومان تسهیلات بدون بهره معرفی شدند که نسبت به مدت مشابه بیش از ۲۱۸ درصد در مبلغ تسهیلات پرداختی رشد داشته ایم.
پوراحمدی با اشاره به رویکردهای نوین صندوق اظهار کرد: رویکرد ما به سمت توانمند سازی هنرمندان خصوصاً حمایت از هنرمندان مستعد ساکن در مناطق کم برخوردار است. در کشور ما به ظرفیت اشتغال‌زایی حوزه فرهنگ و هنر توجه کمی شده است. با توجه به قابلیت ها و وجود هنرمندان مستعد این حوزه بسیار جای کار دارد. پایدارسازی منابع درآمدی اصحاب فرهنگ و هنر و توانمنـد سـازی آنها یکی از مهم ترین برنامه های صندوق در دولت مردمی است که در این راستا روز گذشته نیز تفاهم نامه همکاری با صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری منعقد کردیم که انشالا ثمرات بسیار خوبی برای اعضای صندوق خواهد داشت.
پوراحمدی به تقویت ظرفیت‌های هنر کارت هم اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از برنامه هایی که دنبال می کنیم ارائه تسهیلات گردشگری، اقامتی و تفریحی به اعضای تحت پوشش در قالب هنرکارت است. با تفاهم نامه‌های متعددی که به امضا رسیده، فرصت‌های گردشگری، تخفیف های سفر، خریدهای فروشگاهی و اقامتی به امتیازات این کارت افزوده خواهد شد.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به ظرفیت‌های خوب جزیره کیش در حوزه هنر و فرهنگ گفت: تفاهم نامه‌ای همکاری با سازمان منطقه آزاد کیش منعقد شده تا بتوانیم با مشارکت یکدیگر طرح‌ها و جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری را در این منطقه اجرایی کنیم.
دراین نشست که با حضور فعالان فرهنگی و هنری جزیره کیش برگزار شد ، حاضران سوالات خود را در رابطه با بیمه هنرمندان، تسهیلات و عضویت در صندوق اعتباری هنر مطرح نمودند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.