تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
کد خبر : 18941

امضای قرارداد تامین ۵ هزار مگاوات برق برای صنعت و معدن

امضای قرارداد تامین ۵ هزار مگاوات برق برای صنعت و معدن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایمیدرو، منیژه غلامرضایی در حاشیه بازدید از پروژه نیروگاهی شهید باکری سمنان اظهار داشت: این قراردادهای جدید در چارچوب تفاهمنامه ایجاد ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی برای حوزه صنعت و معدن امضا شده است. مدیر زیرساخت ایمیدرو با بیان اینکه نیروگاه سمنان، نخستین طرح از این تفاهمنامه است،

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایمیدرو، منیژه غلامرضایی در حاشیه بازدید از پروژه نیروگاهی شهید باکری سمنان اظهار داشت: این قراردادهای جدید در چارچوب تفاهمنامه ایجاد ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی برای حوزه صنعت و معدن امضا شده است.

مدیر زیرساخت ایمیدرو با بیان اینکه نیروگاه سمنان، نخستین طرح از این تفاهمنامه است، گفت: این طرح با ظرفیت تولید ۳۸۰ مگاوات انرژی برق، تا نیمه تابستان امسال راه اندازی می‌شود.

وی با اشاره به همکاری قابل توجه وزارت نیرو برای طرح یاد شده افزود: بر اساس تفاهمنامه‌ای که میان وزارتخانه‌های صمت و نیرو منعقد شده، در مجموع ۱۴ استان کشور دارای نیروگاه جدید می‌شوند که برق آن‌ها در اختیار صنایع و معادن قرار می‌گیرد.

به گفته غلامرضایی، این میزان ظرفیت در ۲۴ سایت نیروگاهی و در مدت ۳۶ ماه ایجاد خواهد شد.

مدیر زیرساخت ایمیدرو همچنین با اشاره به استقبال سرمایه گذاران از این برنامه، گفت: پیش بینی می‌شود ظرفیت‌های جدیدی به رقم فعلی تامین برق افزوده شود.

غلامرضایی گفت: پیش بینی می‌شود در طرح بعدی، نیروگاه شرکت فولاد مبارکه وارد مدار تولید برق شود.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳۰ درصد مصرف برق کشور مربوط به حوزه صنعت و معدن است، افزود: حدود ۲۰ هزار مگاوات به این حوزه اختصاص دارد که ۶ تا ۷ هزار مگاوات آن مربوط به بخش معدن و صنایع معدنی است.

مدیر زیرساخت ایمیدرو همچنین گفت: ادامه اجرای این تفاهمنامه نیازمند همکاری و همیاری دستگاه‌های کشور جهت صدور مجوزهای لازم است تا بتوان در زمان مقرر، برق مورد نیاز حوزه تولید و اشتغال را تامین کرد.

منبع : مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.