تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
کد خبر : 4103

امروز می توانیم همزمان‌ به ۷۰ هزار بیمار اکسیژن رسانی کنیم

امروز می توانیم همزمان‌ به ۷۰ هزار بیمار اکسیژن رسانی کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر، سید کامل تقوی نژاد در مراسم تکریم سعید نمکی که با حضور وزیر و مدیران ارشد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه اقدامات فراوانی از سوی وزارت بهداشت در مقابله با کرونا انجام شد. به عنوان مثال تا قبل از کرونا می‌توانستیم به ۲۰ هزار بیمار به طور همزمان اکسیژن

به گزارش خبرگزاری مهر، سید کامل تقوی نژاد در مراسم تکریم سعید نمکی که با حضور وزیر و مدیران ارشد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه اقدامات فراوانی از سوی وزارت بهداشت در مقابله با کرونا انجام شد. به عنوان مثال تا قبل از کرونا می‌توانستیم به ۲۰ هزار بیمار به طور همزمان اکسیژن رسانی کنیم که امروز می‌توانیم به حدود ۷۰ هزار نفر اکسیژن رسانی کنیم.

وی افزود: در بخش توسعه مراکز بهداشتی و درمانی و تخت‌های بیمارستانی به ویژه بخش‌های مراقبت‌های ویژه در این دوره موفقیت‌های بزرگی داشتیم البته باید از تلاش‌های معاونین وزارت بهداشت در این دوره تشکر کنیم. یکی از دغدغه‌های دکتر نمکی، معیشت همکاران ما در نظام سلامت بود.

تقوی نژاد تصریح کرد: امروز متوسط حقوق همکاران رسمی ما نسبت به روز اول مسئولیت دکتر نمکی، حدود ۲ و نیم برابر شده و در سال گذشته برای اولین بار، رکورد تخصیص اعتبارات تا ۱۶۰ درصد شکسته شد و رشد ۱۱۶ درصدی اعتبارات هزینه‌ای دانشگاه‌های علوم پزشکی از محل درآمدهای عمومی کشور، بی نظیر بود.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت یادآور شد: در قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده اتفاق بی نظیری رخ داد. حدود ۵ ماه است که این قانون اجرایی می‌شود و بدون مراجعه به سازمان برنامه و بودجه، یک درصد از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده به طور مستقیم به وزارت بهداشت واریز خواهد شد و سال آینده می‌توان از این محل، ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع پایدار در اختیار داشت البته می‌توانیم نظام سلامت را ارزان‌تر کنیم.

وی تاکید کرد: ۵۳ هزار نفر در طول ماه‌های اخیر استخدام شده اند و در بخش‌های آموزش، درمان و بهداشت و دانشجویی اقدامات بسیار ارزشمندی انجام شده است و در روزهای آخر که دکتر نمکی وزارت بهداشت را ترک کرده بود، تاکید داشت که افزایش حقوق دستیاران حتماً انجام شود.

تقوی نژاد افزود: در دوران دفاع مقدس هر قدر خطر بیشتر بود، داوطلب برای جبهه‌ها بیشتر بود. نمونه همان ایثارگری‌ها و شجاعت رزمندگان را امروز می‌توان در نظام بهداشتی و درمانی کشور پیدا کرد. امروز نیروهای سلامت خودشان را به خطر می‌اندازند تا بتوانند جان هموطنان مان را نجات دهند. اگر خدمتگزاری در نظام جمهوری اسلامی، مقدس و در بخش سلامت، مقدس‌تر است دکتر نمکی در یکی از سخت‌ترین دوران نظام سلامت که شاید در طول تاریخ کشور بی سابقه بوده، مسئولیت حساس و مهم را پذیرفت.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت گفت: روحیه جهادی و تلاش بی وقفه و خستگی ناپذیر فرمانده ارشد مبارزه با کرونا یعنی وزیر سابق بهداشت به ما کمک کرد تا بتوانیم اقداماتی را در این وزارتخانه انجام دهیم. رمز موفقیت ما، در میدان عمل بودن فرمانده این میدان بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.