تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
کد خبر : 30212

 امروز شهرداری‌ها بار سنگینی را بر دوش دارند

 امروز شهرداری‌ها بار سنگینی را بر دوش دارند

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر امروز ۲۵ اسفندماه در همایش گرامیداشت روز شهردار که در تالار اجتماعات شهدای مدافع سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: براساس فرمایش مقام معظم رهبری خدمت به مردم یکی از مسئولیت‌های شهرداری‌ها است. حفظ و توسعه فضای سبز نیز از وظایفی بوده که قانون‌گذار روی آن تاکید دارد و مقام معظم رهبری

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر امروز ۲۵ اسفندماه در همایش گرامیداشت روز شهردار که در تالار اجتماعات شهدای مدافع سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: براساس فرمایش مقام معظم رهبری خدمت به مردم یکی از مسئولیت‌های شهرداری‌ها است. حفظ و توسعه فضای سبز نیز از وظایفی بوده که قانون‌گذار روی آن تاکید دارد و مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره کرده‌اند.
وی بیان کرد: مسئله سوم فرهنگ بوده که امروز مباحث فرهنگی به دوش حوزه‌های مدیریت شهری است. امروز شهرداری‌ها بار سنگینی را بر دوش دارند و گاهی چون نظام‌مند نشده و دچار افراط و تفریط شده با چالش‌هایی مواجه هستند و این موضوع مورد غفلت واقع شده است. مباحث فرهنگی تنها به یک سری اقدامات خاص در حوزه فرهنگ محدود نمی‌شود باید فرهنگ خدمت و خدمت‌رسانی را در شهر و حوزه کاری خود دامن بزنیم و توسعه دهیم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: امروز اقداماتی انجام می‌شود و مسئولان مستقیم خود را با مردم مواجه کردند. این حس که من مسئول هستم و باید مورد مطالبه‌گری مردم واقع شوم حس بسیار خوبی است؛ اینکه مسئولی بایستد و مردم از او مطالبه‌گری کنند. دشمن روی حس ناامیدی و اینکه مسئولی در جامعه پاسخگو نیست سرمایه‌گذاری می‌کند و گاهی توانسته این فضا را در افکار عمومی ایجاد کند.
پژمانفر ادامه داد: دشمن کاری کرده خدمات جمهوری اسلامی در هر سطحی که صورت می‌گیرد در نهایت بگویند جمهوری اسلامی چه کرده است؟ کاری که با انجام آن بتوانیم این حرف را خنثی کنیم این است که بایستیم و در میدان خدمت سر از پا نشناسیم. باید پای مردم را برای حل مسایل شهر و روستا و فرصت اینکه کنار مسئولان قرار گیرند، باز کنیم. ۴۰ هفته است به مناطق حاشیه شهر مشهد می‌رویم و مسئولان حضور پیدا می‌کنند. میز خدمت تشکیل دادیم و مردم مسائل را مطرح می‌کنند.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس در ارتباط با مباحث و مدیریت شهری و شهرداری‌ها چند اقدام در سال انجام داده است، عنوان کرد: اقدام اول قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بوده که مرداد ماه ابلاغ شده است. این قانون ایراداتی دارد اما در عین حال مسائل ریز و درشتی در حوزه شهرداری‌ها دیده شده که راهکار است. توسعه توانمندی از نظر مالی و اجرایی و تمرکز ایجاد کردن در مسائل مدیریت شهری و درآمدهای پایدار در این قانون دیده شده است.
وی اضافه کرد: طرح افزایش درآمد شهرداری‌های کوچک از محل ارزش افزوده نیز طرح دیگری بوده که در ابتدای سال ۱۴۰۲ انجام خواهد شد. سوم طرح مدیریت یکپارچه شهری و روستایی است. تداخل مسائل مدیریت شهری جزو مسائلی است که گاهی موجب می‌شود نتوان خدمت کرد. باید مدیریت یکپارچه شهری داشته باشیم. در این طرح ۱۷ دستگاه را از ردیف استقلال خارج کردیم و تحت مدیریت یکپارچه شهری قرار دادیم. کسی که می‌خواهد در شهر امورات را پیش ببرد باید تمام مسائل در دست او باشد اما تعدد مراکز تصمیم‌گیری اجازه این کار را نمی‌دهد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.