تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲
کد خبر : 2240

امروز ایران شاهد پیشرفت بسیار مهم در حوزه سلامت است

امروز ایران شاهد پیشرفت بسیار مهم در حوزه سلامت است

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد المنظری در مراسم اعطای گواهی نامه سازمان جهانی بهداشت به شهر سهند تبریز به عنوان شهر سالم، اظهار داشت: سلامت و شهر سالم، مفاهیمی کلی هستند. سلامت، چتر بزرگی است که باز می‌شود و زیر آن، عناوین مختلفی از جمله شهر سالم قرار دارند و همه ما به این عناوین

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد المنظری در مراسم اعطای گواهی نامه سازمان جهانی بهداشت به شهر سهند تبریز به عنوان شهر سالم، اظهار داشت: سلامت و شهر سالم، مفاهیمی کلی هستند. سلامت، چتر بزرگی است که باز می‌شود و زیر آن، عناوین مختلفی از جمله شهر سالم قرار دارند و همه ما به این عناوین و مفاهیم، تعلق خاطر داریم.

وی ادامه داد: سلامت یک تعریف بسیار کلی است و یک رویکرد جامع نگر را طلب می‌کند. مجدداً به ایران بابت انتخاب شهر سهند تبریز به عنوان شهر سالم تبریک می گویم و این نقطه عطفی بود که ایران به آن دست یافت و اطمینان داریم که در آینده، شهرهای بیشتری از ایران به عنوان شهرهای سالم شناخته می‌شوند.

رئیس دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت یادآور شد: امروز به سهند تبریک می گویم چون به صورت رسمی از سوی سازمان جهانی بهداشت به شهر سالم تبدیل می‌شود و جمهوری اسلامی ایران این عنوان را دریافت کرده است. در شهر سالم به دنبال تأمین سلامت و رفاه بیشتر شهروندان در زمینه‌های مختلف هستیم.

المنظری گفت: سیزدهمین برنامه کار سازمان جهانی بهداشت در مورد شهرهای سالم است. همه تلاش و دغدغه ما در شهرهای سالم، تأمین بهداشت و سلامت افراد جامعه است و با اهداف هزاره و توسعه پایدار، مطابقت دارد. پروژه شهرهای سالم از سال ۱۹۹۰ آغاز شده و پس از آن، شبکه شهرهای سالم در منطقه مدیترانه شرقی تشکیل شده است.

وی گفت: برای انتخاب شهر سهند تبریز به عنوان شهر سالم، دو مرحله را در پیش داشتیم. ابتدا مدارک و مستندات را به صورت مجازی بررسی و پس از آن، بازدیدهای میدانی کردیم. در ارزیابی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان سازمان جهانی بهداشت، شهر سهند مطابق با استانداردهای این سازمان توانست ۸۰ درصد از شاخص‌های مورد نیاز را داشته باشد. سهند، اولین شهر در یک کشور با درآمد متوسط است که موفق به انتخاب این گواهی نامه شده است.

رئیس دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: تصمیم سازان و سیاستگذاران حوزه سلامت به پیشبرد پروژه انتخاب شهر سهند تبریز به عنوان شهر سالم کمک بسیار بزرگی کردند. مالک اصلی و مهم این پروژه، مردم و شهروندان هستند.

المنظری تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز شاهد یک پیشرفت بسیار مهم در حوزه سلامت است و باید از زحمات دکتر نمکی، وزیر بهداشت ایران که فردی مدیر و مدبر است و همچنین معاونت بهداشت وزارت بهداشت تشکر کنیم. ما در کنار وزارت بهداشت هستیم تا پروژه شهرهای سالم تبدیل به یک موفقیت بزرگ‌تر در ایران شود و سازمان جهانی بهداشت در این زمینه، کمک‌های فنی و کارشناسی را بی دریغ خواهد کرد تا شبکه شهرهای سالم در ایران راه اندازی شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.