تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
کد خبر : 11333

امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۰ هزار نفر در حوادث جوی ۵ روز گذشته

امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۰ هزار نفر در حوادث جوی ۵ روز گذشته

به گزارش ایسنا، پیرحسین کولیوند در این باره گفت: در پنج روز گذشته ۲۸ استان کشور، متاثر از برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی بودند، ۶۱ شهرستان هم در ۱۴ استان آذربایجان غربی، اصفهان، بوشهر، قزوین، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان جنوبی، هرمزگان و یزد

به گزارش ایسنا، پیرحسین کولیوند در این باره گفت: در پنج روز گذشته ۲۸ استان کشور، متاثر از برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی بودند، ۶۱ شهرستان هم در ۱۴ استان آذربایجان غربی، اصفهان، بوشهر، قزوین، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان جنوبی، هرمزگان و یزد به خدمات امدادی نیازمند بودند و در این استان‌ها در مجموع به ۱۰ هزار و ۶۳۱ نفر امدادرسانی شده است.

وی ادامه داد: ۲۵۵ تیم امدادی شامل ۱۰۹۷ امدادگر و نجاتگر به متاثران از حوادث جوی در ۳۱ شهر، ۶۶ روستا، ۹ منطقه عشایری و ۲۴ محور کوهستانی خدمت‌رسانی کرده و علاوه بر اسکان اضطراری ۲۱۰۶ نفر (برپایی سه اردوگاه در چابهار با ظرفیت ٥٠٠ نفر و در کنارک با ظرفیت ١٠٦ نفر)، به یک نفر خدمات درمان سرپایی ارائه کرده، ۶۶ نفر را به مناطق امن و یک نفر را نیز به مرکز درمانی منتقل کردند.

رییس جمعیت هلال احمر افزود: در عملیات امدادرسانی به متاثران از حوادث جوی در این مدت، از ۲۶ واحد مسکونی تخلیه آب انجام و ۱۴۱ خودرو نیز رهاسازی شد. همچنین ۱۱۰ دستگاه چادر، ۷۱۳ تخته موکت، ۸۹۰ تخته پتو، ۴۴۳۱ کیلوگرم نایلون، ۱۳۶ بسته غذایی، ۲۷۴۰ کیلوگرم برنج، ۴۱ کیلوگرم خرما و ۲۴۱۵ بطری آب معدنی میان حادثه‌دیدگان توزیع شد.

به گفته کولیوند، امدادرسانی در ۳۴ شهرستان در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس، بوشهر، خوزستان و خراسان جنوبی ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.