تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
کد خبر : 16484

الهیان: باید منافع ملت ایران در توافق هسته ای دیده شود

الهیان: باید منافع ملت ایران در توافق هسته ای دیده شود

زهره الهیان در گفت وگو با ایسنا تأکید کرد: باید قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها ملاک مذاکرات باشد و تصمیمات هم بر مبنای آن گرفته شود. همچنین گزارش مذاکرات به مجلس و کمیسیون داده شده تا مجلس درباره آن نظر دهد.  وی با بیان اینکه مجلس مذاکرات را رصد می کند، گفت: تأکید

زهره الهیان در گفت وگو با ایسنا تأکید کرد: باید قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها ملاک مذاکرات باشد و تصمیمات هم بر مبنای آن گرفته شود. همچنین گزارش مذاکرات به مجلس و کمیسیون داده شده تا مجلس درباره آن نظر دهد. 

وی با بیان اینکه مجلس مذاکرات را رصد می کند، گفت: تأکید نمایندگان بر رعایت خطوط قرمز نظام در مذاکرات است. قطعا نتیجه مذاکرات هر چه باشد باید نفع اقتصادی برای ملت ایران به همراه داشته باشد. ما موافق مذاکره برای مذاکره نیستیم بلکه باید تحریم ها لغو شده و امکان سرمایه گذاری در ایران ایجاد شود. 

الهیان توضیح داد: باید شرایط به گونه ای پیش رود که ایران بتواند نفت خود را راحت و آزادانه به فروش برساند و پول ناشی از فروش نفت را به داخل کشور برگرداند. اگر چنین چیزی از مذاکرات به دست نیاید و منافعی عاید ملت ایران نشود، ادامه مذاکرات معقول نیست. 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت که تأکید مجلس بر رسیدن به توافق خوب بدان معناست که منافع ملت ایران دیده شده و صنعت هسته ای ایران همچنان پابرجا و پویا مسیر خود را در روند صلح آمیز ادامه دهد. 

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.