تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
کد خبر : 20132

الغنوشی: اولویت، مقاومت در برابر دیکتاتوری است

الغنوشی: اولویت، مقاومت در برابر دیکتاتوری است

به گزارش ایسنا، راشد الغنوشی، رئیس جنبش النهضه و رئیس پارلمان تونس که قیس سعید، رئیس جمهور این کشور آن را منحل کرد در مصاحبه با العربی الجدید گفت: اولویت کنونی مقاومت در برابر دیکتاتوری است. النهضه آماده است تا از هر جایگاهی حتی مشارکت در دولت کوتاه بیاید تا دموکراسی را نجات دهد. من

به گزارش ایسنا، راشد الغنوشی، رئیس جنبش النهضه و رئیس پارلمان تونس که قیس سعید، رئیس جمهور این کشور آن را منحل کرد در مصاحبه با العربی الجدید گفت: اولویت کنونی مقاومت در برابر دیکتاتوری است. النهضه آماده است تا از هر جایگاهی حتی مشارکت در دولت کوتاه بیاید تا دموکراسی را نجات دهد. من ترجیح می‌دهم که یک شهروند در نظام دموکراتیک باشم تا رئیسی در یک نظام دیکتاتوری.

وی قیس سعید را ضد انقلاب توصیف کرد و گفت: باید مذاکراتی برگزار کنیم که همگان و از جمله قیس سعید در آن مشارکت داشته باشند و هیچ کسی به حاشیه رانده نشود؛ اما اگر وی با مشارکت در مذاکرات مخالفت کرد باید مذاکرات بدون او برگزار شود.

الغنوشی گفت: نباید بگذاریم رخدادهای زمان زین العابدین بن علی، دیکتاتور سابق تونس تکرار شود چراکه خطر همگان را تهدید می‌کند. اولویت اول داشتن یک نظام دموکراتیک است. ما هیچ گاه خواهان نزاع نبوده‌ایم. من هیچ گاه با قیس سعید رقابت نکرده‌ام و ما دشمنش نیستیم. سعید پیش نویسی را مطرح می‌کند که در آن اسلامی بدون آزادی و بدون عقل است و ما این را نمی‌خواهیم. سعید مخالفانش را خیانتکار و توطئه گر می‌داند و این هشداری برای خشونت و جنگ داخلی و تجزیه تونسی‌هاست.

الغنوشی گفت: طرح قیس سعید دور کردن تمام احزاب است و وی از حزب بزرگتر شروع می‌کند. گروه‌هایی که به قیس سعید کمک می‌کنند می‌دانند که قادر به مقابله با النهضه در انتخابات نیستند و می‌خواهند با روش‌های دیگری آن را دور کنند. آن‌ها بارها تلاش کردند و نتوانستند این کار را بکنند. النهضه حزب اول است. هدف قرار دادن من هدف قرار دادن النهضه و دموکراسی است. بازداشت من بعید نیست چراکه اظهارات قیس سعید تنها به جنگ و دشمنی و زندان و محاکمه منجر می‌شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.