تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
کد خبر : 2926

الجزایر: در روابط خود با مراکش بازنگری می‌کنیم

الجزایر: در روابط خود با مراکش بازنگری می‌کنیم

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ریاست جمهوری الجزایر با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که تصمیم گرفته است در روابط خود با مراکش تجدید نظر کند.  این منبع افزود: اقدامی که قرار است الجزایر در قبال مراکش اتخاذ کند، وضعیت روابط دو طرف را متشنج می‌کند و دلیل آن “اقدامات خصمانه مکرر از

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ریاست جمهوری الجزایر با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که تصمیم گرفته است در روابط خود با مراکش تجدید نظر کند. 
این منبع افزود: اقدامی که قرار است الجزایر در قبال مراکش اتخاذ کند، وضعیت روابط دو طرف را متشنج می‌کند و دلیل آن “اقدامات خصمانه مکرر از سوی مراکش” است.
در بیانیه الجزایر آمده است که “اقدامات خصمانه مکرر رباط علیه الجزایر، این کشور را ملزم کرد که علاوه بر تشدید نظارت امنیتی در مرزهای غربی، روابط دو طرف را نیز مورد بازبینی قرار دهد.”

بیانیه ریاست جمهوری الجزایر اشاره دارد که تصمیم مذکور طی جلسه فوق العاده شورای عالی امنیت به ریاست عبدالمجید تبون، رئیس جمهور این کشور اتخاذ شد که به ارزیابی وضعیت این کشور پس از آتش سوزی‌های عظیم جنگلی که حداقل ۹۰ کشته در شمال کشور برجای گذاشت، پرداخت.

الجزایر روز چهارشنبه دو گروه را که به عنوان سازمان‌های تروریستی طبقه بندی شده‌اند، به دست داشتن در آتش سوزی‌های ویرانگر اخیر متهم کرد و گفت، یکی از آنها از سوی مراکش و اسرائیل حمایت می‌شود.

روابط میان الجزایر و مراکش برای چندین دهه متشنج بوده است، زیرا الجزایر از جبهه مسلح پولیساریو حمایت می‌کند که خواستار استقلال صحرای غربی از مراکش است؛ منطقه ای که رباط آن را جزئی از خاک خود می‌داند.

الجزایر همچنین اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و در بیانیه های رسمی تنها از آن به عنوان “رژیم صهیونیستی” یاد می‌کند. اسرائیل اخیرا اعلام کرده که به زودی روابط دیپلماتیک کامل با مراکش برقرار خواهد کرد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.