تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۹:۳۹
کد خبر : 4629

افشاگری رسانه آلمانی درباره خرید جاسوس افزار پگاسوس توسط پلیس این کشور

افشاگری رسانه آلمانی درباره خرید جاسوس افزار پگاسوس توسط پلیس این کشور

به گزارش ایسنا، هفته نامه آلمانی دی زایت در گزارشی با استناد به مقامهای امنیتی نوشت، دفتر پلیس فدرال جنایی آلمان (BKA) به عنوان یک نهاد تابعه وزارت کشور آلمان قراردادی با شرکت صهیونیستی ان.اس.او گروپ برای خرید این جاسوس افزار را به رغم وجود نگرانی‌های قانونی جدی نهایی کرده است. به گزارش خبرگزاری آناتولی،

به گزارش ایسنا، هفته نامه آلمانی دی زایت در گزارشی با استناد به مقامهای امنیتی نوشت، دفتر پلیس فدرال جنایی آلمان (BKA) به عنوان یک نهاد تابعه وزارت کشور آلمان قراردادی با شرکت صهیونیستی ان.اس.او گروپ برای خرید این جاسوس افزار را به رغم وجود نگرانی‌های قانونی جدی نهایی کرده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، دولت آلمان قرار بوده در پی مطرح شدن این مساله اواخر روز سه شنبه به کمیته داخلی پارلمان این کشور درباره این مساله گزارش دهد.

شرکت ان.اس.او گروپ فروشنده جاسوس افزار پگاسوس به سازمانهای اطلاعاتی و پلیس در سراسر جهان است. این جاسوس افزار قادر به جاسوسی کردن همزمان از تلفنهای همراه آی فون و تلفنهای هوشمند دارای سیستم عامل اندروید و ضبط مکالمات صاحبانشان، ردگیری داده‌های مکانی تلفنها، فعال کردن مخفیانه دوربینهای این تلفنها و دور زدن رمزنگاری مربوط به پیامهای چتها است.

ماه ژوئیه تحقیقات سازمانهای رسانه‌ای بین‌المللی که شامل رسانه‌های آلمانی دی زایت و زود دویچه زایتونگ و همچنین شبکه‌های ان.دی.آر و دبلیو.دی.آر بودند سواستفاده گسترده از این جاسوس افزار را فاش کرد.

این تحقیقات یک فهرست از اهداف بالقوه این جاسوس افزار با بیش از ۵۰۰۰۰ شماره تلفن از جمله شماره‌های فعالان حقوق بشری، روزنامه نگاران و وکلای سراسر جهان را فاش کرد.

انجمنهای خبرنگاری آلمان در پی افشاگری اخیر خواستار شفاف سازی و اتخاذ اقدامات متقابل شدند. فرانک اوبرال، رئیس فدراسیون خبرنگاران آلمان واقع در برلین با اشاره به “رسوایی بی سابقه تجسس” گفت، مقامها باید درخصوص اینکه آیا این نرم افزار علیه خبرنگاران آلمانی استفاده شده، توضیح دهند. همچنین مونیک هافمن، رئیس اتحادیه خبرنگاران آلمان هم صحبتهای مشابهی مطرح کرده و خواستار محدودیتها علیه صادرات تکنولوژی‌های جاسوسی شد. او گفت: کشورهای مستبد از پگاسوس برای ساکت کردن صداهای مخالفان و منتقدان استفاده می‌کنند. این جاسوس افزار نباید به کشورهایی که مکررا حقوق بشر را نقض می‌کنند، داده شود.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.