تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
کد خبر : 3437

افشاگری خلبان پهپاد آمریکایی از قتل غیرنظامیان افغان در عملیات‌ها

افشاگری خلبان پهپاد آمریکایی از قتل غیرنظامیان افغان در عملیات‌ها

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه دیلی میل، این خلبان پهپاد در مصاحبه‌ای به وبسایت Connecting Vets گفت که در سال ۲۰۱۹ در استان هلمند عملیات اجرا کرده است. او همچنین یک سری تصاویر مربوط به حملات پهپادی چند خلبانی که مورد مصاحبه قرار گرفتند را ارائه کرده هر چند که تصاویر حمله‌ای که

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه دیلی میل، این خلبان پهپاد در مصاحبه‌ای به وبسایت Connecting Vets گفت که در سال ۲۰۱۹ در استان هلمند عملیات اجرا کرده است. او همچنین یک سری تصاویر مربوط به حملات پهپادی چند خلبانی که مورد مصاحبه قرار گرفتند را ارائه کرده هر چند که تصاویر حمله‌ای که باعث کشته شدن کودک افغان شده در میان آنها نبوده است.

او  و چند اپراتور دیگر این پهپادها به این وبسایت نسبت به کار با واحد نظامی خود موسوم به “نیروی ضربت ساوت وست” ابراز نارضایتی کرده و گفتند وقتی اساسا تفنگداران دریایی هلمند را رها کرده‌اند حملات پهپادی آنها هدف چندانی را برآورده نمی‌کند.

یکی از این اپراتورها گفت: این حملات پهپادهای تنبیهی و صرفا برای کشتن هستند.

یک اپراتور دیگر این پهپادها نیز اظهار کرد: این کار پوچگرایانه و بدون هدف است.

کشتن این خانواده جوان برای آن اپراتور پهپاد به طور خاص تروما ایجاد کرده است. او می‌گوید: روشن بود که ما تفاوتی قائل نمی‌شدیم.

اپراتور مذکور در ژورنالش که به دست وبسایت رسیده، نوشته است: ثمربخشی من امروز از مسیر منحرف شد. ما دو مرد بی گناه و یک “شارژر” را کشتیم.

کلمه شارژر اصطلاح معمول نظامی برای اشاره به کودک است. اپراتور اظهار کرد، آنها تلاش داشتند یک مرد افغان موتورسواری که از یک بی سیم دو طرفه – چیزی که با توجه به از دور خارج شدن برج‌های آنتن تلفن همراه در هلمند رایج است و همچنین چیزی که از نظر ارتش آمریکا می‌تواند دلیلی منطقی برای سو ظن باشد – استفاده می‌کرد را بکشند.

او نوشت: ما تلاش کردیم یک فرد دارای بی سیم که من قبلا طی آن روز یافته بودم را بکشیم.

او ادامه داده است: او درست از وسط انفجار رانده و به مسیرش ادامه داد. من تماشا کردم که یک عابر بدنها را درون یک کامیون انداخت و به سمت بیمارستان راند. همه آنها مرده بودند. یکی از خلبانهای پهپادی به توصیف صحنه‌ای مربوط به سال ۲۰۱۹ پرداخت؛ صحنه‌ای که طی آن او یک مرد افغان در زیر یک درخت که با بی سیم حرف میزد را تشخیص داد. همچنان که این مرد به سمت خانه حرکت می‌کرد یک موشک هلفایر او را مورد اصابت قرار داد.

باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق آمریکا ناظر بر اجرای یک برنامه فشرده حملات پهپادی بود که طی آن ۵۴۲ حمله‌ای که باعث کشته شدن ۳۷۹۷ نفر از جمله ۳۲۴ غیرنظامی بودند، اجرا شد.

او شدیدا به خاطر گسترش دادن سیاست حملات فراقانونی که از جورج دبلیو. بوش، رئیس جمهور قبل از خود به ارث برده بود مورد انتقاد قرار گرفت. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا هم حتی این برنامه بیشتر پیش برده و با حذف لایه‌های مجوز دهی و نظارت استفاده از پهپاد را حتی آسانتر ساخت.

یکی دیگر از اعضای تیم اپراتورهای پهپادهای آمریکایی به وبسایت تعریف کرد که یک بار طی یک وقفه در عملیاتها برای برداشتن رخت شسته شده‌اش رفته و کمتر از ۱۵ دقیقه غایب بود. او گفت: وقتی برگشتم دوست من انگار گفت ما یک نفر را کشتیم.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.