تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
کد خبر : 8637

افزایش ۲ برابری تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون بخش کشاورزی

افزایش ۲ برابری تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور از افزایش دو برابری تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: امسال بالغ بر ۳۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد ۱۵ درصد به مکانیزاسیون بخش کشاورزی کشور اختصاص و جذب شده که بخش بالایی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور از افزایش دو برابری تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: امسال بالغ بر ۳۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد ۱۵ درصد به مکانیزاسیون بخش کشاورزی کشور اختصاص و جذب شده که بخش بالایی از آن مربوط به تامین تراکتور است.

کامبیز عباسی اظهار کرد: با احتساب آورده شخصی متقاضیان برای خرید تراکتور، امسال بالغ بر ۷۰۰۰ میلیارد تومان در بخش مکانیزاسیون کشاورزی سرمایه گذاری انجام گرفته است.

وی افزود: به تازگی اعتبار دیگری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون نیز به استان‌ها ابلاغ شده است که ۲۹ میلیارد از آن اختصاص به آذربایجان شرقی دارد.

عباسی با بیان این‌که تامین تراکتور، امری بسیار مهم برای کشاورزان است، افزود: وزارت جهادکشاورزی در مورد تامین تسهیلات مکانیزاسیون کوتاهی نکرده و در ۱۰ سال گذشته با اختصاص خط اعتباری در این بخش، موجب رونق در تولید و توزیع تراکتور و کمباین در سطح کشور شده است.

وی با بیان این‌که سالانه ۱۵ هزار دستگاه تراکتور تحویل کشاورزان کشور می‌شود، ادامه داد: نیاز سالانه بخش کشاورزی به تراکتور بالغ بر ۲۵ الی ۲۷ هزار دستگاه است و ما اکنون حدود ۶۵ درصد از نیاز کشور را تامین می‌کنیم و هنوز عده‌ای از متقاضیان تراکتور منتظر دریافت دستگاه خود هستند.

منبع : مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.