تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷
کد خبر : 1949

افزایش تولید نفت خام اوپک پلاس در یک ماه گذشته

افزایش تولید نفت خام اوپک پلاس در یک ماه گذشته

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، بررسی اخیر مؤسسه پلتس نشان می‌دهد تولید نفت خام سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) در ماه جولای ۷۵۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت و با وجود تسهیل بیشتر توافق کاهش عرضه، تنها هشت کشور از ۲۲ عضو این ائتلاف

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، بررسی اخیر مؤسسه پلتس نشان می‌دهد تولید نفت خام سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) در ماه جولای ۷۵۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت و با وجود تسهیل بیشتر توافق کاهش عرضه، تنها هشت کشور از ۲۲ عضو این ائتلاف تولید خود را در ماه گذشته افزایش داده‌اند.

۱۹ کشور تولیدکننده عضو اوپک پلاس با وجود داشتن سقف تولید روزانه ۳۶ میلیون و ۳۴۰ هزار بشکه، در مجموع ۳۵ میلیون و ۹۹۰ هزار بشکه در روز تولید کردند که این رقم کمتر از مقدار تعیین‌شده در قرارداد بود.

تولید روزانه نفت خام ۱۳ عضو اوپک در ماه‌های تیر و مرداد ۱۴۰۰ نیز با ۶۴۰ هزار بشکه افزایش نسبت به ماه‌های خرداد و تیر به ۲۶ میلیون و ۸۳۰ هزار بشکه رسید که عربستان ۸۰ درصد از سهم این افزایش را به خود اختصاص داد.

افزون بر این، ۹ کشور غیر عضو اوپک به ریاست روسیه که در قالب ائتلاف اوپک پلاس با اعضای اوپک مشارکت می‌کنند، در تیر و مرداد امسال ۱۳ میلیون و ۳۸۰ هزار بشکه در روز تولید کردند که ۱۱۰ هزار بشکه بیشتر از ماه قبل ازآن بود.

با این حال، از آنجا که عربستان در یک ماه اخیر تا حدودی کاهش تولید داوطلبانه نفت خود را متوقف و روزانه ۹ میلیون و ۴۸۰ هزار بشکه تولید کرد، پایبندی کلی ائتلاف اوپک پلاس به سهمیه‌های تولید در یک ماه گذشته کاهش یافت و به ۱۰۶ درصد رسید، این میزان پایبندی پایین‌ترین رقم از دی ماه سال گذشته تاکنون بوده است.

رقم تولید نفت عربستان در ماه گذشته میلادی نزدیک به سهم ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تعیین شده برای این کشور بود و بالاترین سطح تولید این کشور از فروردین سال گذشته تاکنون به‌شمار می‌آید.

به دلیل بهبود تقاضای نفت در تابستان امسال، ائتلاف اوپک پلاس تولید نفت خود را در سه ماه گذشته یک میلیون و ۷۲۰ هزار بشکه در روز افزایش داده است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.