تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۳:۵۷
کد خبر : 8062

افزایش تعداد تلفات اعتراضات سودان به ۷ کشته و ۱۴۰ زخمی

افزایش تعداد تلفات اعتراضات سودان به ۷ کشته و ۱۴۰ زخمی

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، منابع وابسته به وزارت بهداشت سودان اعلام کردند که در درگیری‌های روز دوشنبه نظامیان و غیرنظامیان سودانی، ۷ نفر کشته شده و ۱۴۰ نفر زخمی شدند. پیشتر، کمیته مرکزی پزشکان سودان تعداد کشته‌ها را ۳ نفر و تعداد زخمی‌های درگیری‌های روز دوشنبه سودان رو ۸۰ نفر اعلام کرده

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، منابع وابسته به وزارت بهداشت سودان اعلام کردند که در درگیری‌های روز دوشنبه نظامیان و غیرنظامیان سودانی، ۷ نفر کشته شده و ۱۴۰ نفر زخمی شدند.

پیشتر، کمیته مرکزی پزشکان سودان تعداد کشته‌ها را ۳ نفر و تعداد زخمی‌های درگیری‌های روز دوشنبه سودان رو ۸۰ نفر اعلام کرده بود.

ارتش سودان امروز قدرت را در دست گرفت و اعضای دولت انتقالی را که قرار بود پس از سرنگونی عمر البشیر، امور کشور را در دست بگیرند، بازداشت کرد.

«عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان در کنفرانس مطبوعاتی از انحلال شورای حاکمیتی، کابینه و برکناری استانداران و اعلام حالت فوق‌العاده خبر داد.

سودان از سال ۲۰۱۹ و پس از سقوط حکومت «عمر البشیر» وارد یک چرخه کشمکش قدرت میان نظامیان و سیاستمداران غیرنظامی شده است. مخالفان دولت نظامی، ارتش سودان را به دست داشتن در این کودتا و تلاش برای بازگرداندن سودان به دوره عمر البشیر متهم کردند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.