تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
کد خبر : 13269

افراد رای نداده در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا از ترامپ دو برابر بیشتر از بایدن حمایت می‌کنند

افراد رای نداده در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا از ترامپ دو برابر بیشتر از بایدن حمایت می‌کنند

به گزارش ایسنا، به نقل از ایندیپندنت، طبق این نظرسنجی، در گروه افرادی که در انتخابات ریاست جمهوری قبلی آمریکا رای ندادند، ۱۴ درصد گفتند که در انتخابات سال ۲۰۲۴ به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا رأی خواهند داد، در حالی که ۳۴ درصد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق را انتخاب کردند. این نظرسنجی که

به گزارش ایسنا، به نقل از ایندیپندنت، طبق این نظرسنجی، در گروه افرادی که در انتخابات ریاست جمهوری قبلی آمریکا رای ندادند، ۱۴ درصد گفتند که در انتخابات سال ۲۰۲۴ به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا رأی خواهند داد، در حالی که ۳۴ درصد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق را انتخاب کردند.

این نظرسنجی که توسط شرکت “ردفیلد اند ویلتون استراتژیز” انجام شد، از پاسخ دهندگان پرسید که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ اگر گزینه‌های آنها بین بایدن، ترامپ یا یک شخص ثالث یا نامزدی در خارج از برگه‌های رای باشد، چگونه رای خواهند داد. در گروه افرادی که در انتخابات سال ۲۰۲۰ رای ندادند، ۱۴ درصد گفتند که به بایدن رای خواهند داد، در حالی که ۳۴ درصد ترامپ را انتخاب کردند.

این شکاف به ویژه در مقایسه با درصدهای دسته “همه پاسخ دهندگان” – از جمله افراد رای داده و رای نداده بسیار شدید است. در آن دسته کلی، بایدن و ترامپ هر کدام با کسب ۴۱ درصد با یکدیگر برابر بودند.

بر اساس میانگین اخذ شده از نظرسنجی‌ها توسط شرکت FiveThirtyEight، بایدن ریاست جمهوری خود را با درصدهای بالای غیرمعمول از بابت محبوبیتش در نظرسنجی‌ها آغاز کرد و در اواخر ژانویه ۲۰۲۱ از محبوبیت ۵۵ درصدی برخوردار بود.

اما درصدهای او در ماه اوت گذشته، زمانی که آمریکا خروج آشفته‌اش از افغانستان را انجام داد، کاهش یافته و از آن زمان تاکنون بهبود نیافته است. در ۱۱ فوریه، میانگین FiveThirtyEight نشان داد که ۴۱.۴ درصد از آمریکایی‌ها عملکرد او در ریاست جمهوری را تأیید کرده و ۵۲.۵ درصد با این عملکرد او مخالف بوده‌اند.

در همین حال، ترامپ مکررا اشاراتی مبنی بر قصدش برای نامزدی مجدد برای ریاست جمهوری در انتخابات سال ۲۰۲۴ را مطرح کرده است. نظرسنجی ردفیلد و ویلتون نشان داد که در صورتی که او چنین کاری کند از حمایتی قوی در میان جمهوریخواهان برخوردار خواهد شد. در میان کسانی که در انتخابات دفعه قبل به ترامپ رای دادند، ۸۷ درصد گفتند که دوباره به او رای خواهند داد.

بایدن هم در میان حامیان حزب خودش از حمایتی قوی برخوردار بود، به طوری که ۸۲ درصد از کسانی که در سال ۲۰۲۰ به او رای دادند گفتند که در سال ۲۰۲۴ دوباره به او رای خواهند داد.

در یک رخداد جالب وقتی که به پاسخ دهندگان پیشنهاد شد به جای بایدن، کامالا هریس، معاون رئیس جمهور را انتخاب کنند، نتایج متفاوت بود. در میان همه پاسخ دهندگان، هریس با ۴۰ درصد حمایت، نتیجه اندکی بدتر از نتیجه بایدن کسب کرد در حالی که حمایت از ترامپ به ۴۳ درصد رسید.

با این حال، در میان کسانی که در انتخابات سال ۲۰۲۰ رای ندادند، نتیجه مربوط به کامالا هریس بهتر از بایدن بود. او ۱۹ درصد حمایت این افراد رای نداده را به خود اختصاص داد که پنج درصد بیشتر از نتیجه کسب شده توسط بایدن است در حالی که ترامپ همان ۴۳ درصد حمایت را ثابت نگه داشت.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.