تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
کد خبر : 27379

افتتاح مسابقات شطرنج سریع و برق‌آسای جهان/ آغاز رقابت ۵ ملی‌پوش ایران

افتتاح مسابقات شطرنج سریع و برق‌آسای جهان/ آغاز رقابت ۵ ملی‌پوش ایران

به گزارش ایسنا، مسابقات جهانی شطرنج سریع و برق آسای جهانی از ۲۶ تا ۳۰ دسامبر (۵ تا ۹ دی ماه ) در کاخ ورزشی آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود. مسابقات سریع در تاریخ ۲۶ تا ۲۸ دسامبر و سپس مسابقات برق آسا  ۲۹ تا ۳۰ دسامبر کار خود را دنبال خواهد کرد. پرهام مقصودلو مرد

به گزارش ایسنا، مسابقات جهانی شطرنج سریع و برق آسای جهانی از ۲۶ تا ۳۰ دسامبر (۵ تا ۹ دی ماه ) در کاخ ورزشی آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود. مسابقات سریع در تاریخ ۲۶ تا ۲۸ دسامبر و سپس مسابقات برق آسا  ۲۹ تا ۳۰ دسامبر کار خود را دنبال خواهد کرد.
پرهام مقصودلو مرد شماره یک شطرنج ایران در این مسابقات دست به مهره خواهد شد. سارا خادم الشریعه دیگر ملی‌پوش شطرنج ایران پس از مدت‌ها قرار است در این مسابقات شرکت کند. بانوی ملی‌پوش ایران در دو بخش سریع و برق آسا می‌بایست به مصاف حریفان خود برود. احسان قائم مقامی، پویا ایدنی و بردیا دانشور دیگر شطرنج‌بازان ایرانی هستند که در این مسابقات دست به مهره خواهند شد.
افتتاحیه این مسابقات با حضور چهره‌های برتر شطرنج در قزاقستان برگزار شد. در یک مراسم ۹۰ دقیقه ای، میزبانان نمایشی را اجرا کردند که در آن مسابقات شطرنج را جشن گرفته و فرهنگ و قزاقستان را ترویج دادند. نوجوانان مدارس شطرنج قزاقستان و مقامات محلی و دولتی، مهمانان ویژه این رقابت‌ها بودند.
فدراسیون جهانی در خصوص این مسابقات نوشت: فدراسیون شطرنج قزاقستان علاقه مند به تبلیغ فرهنگ کشور خود بود. قاسم جومرد توقایف رئیس جمهور قزاقستان در نامه خود دستاوردهای اخیر شطرنج بازان قزاقستان را ستایش کرد و گفت: موفقیت آنها الهام بخش نسل جوان برای ورود به ورزش است. ما این سرمایه گذاری در شطرنج را با همکاری فیده ادامه خواهیم داد.
این مسابقات با حضور چهره‌های برتر جهان کا را خود را پیگیری می‌کند. مگنوس کارلسن و هیکارو ناکامورا دو ستاره بزرگ شطرنج، از جمله شرکت کنندگان در مسابقات جهانی در آلماتی قزاقستان خواهند بود. مثل همیشه این مسابقات در هفته آخر سال میلادی برگزار خواهد شد. علاوه بر کارلسن و ناکامورا، فابیانو کاروانا، یان نپومنیاشی، آنیش گیری، الکساندر گریشوک، ممدیاروف، یان کریستوف دودا، و ماکسیم لاگراو در این مسابقات حضور دارند.
هانس نیمن دیگر شطرنج‌بازی است که در این مسابقات دست به مهره خواهد شد. این بازیکن در ماه‌های گذشته با اتهام تقلب از سوی کارلسن مواجه شده  به طوری که این دو شطرنج باز از یکدیگر شکایت کرده‌اند؛ حال باید دید در صورت دیدار احتمالی بین این دو بازیکن، شرایط چگونه پیش خواهد رفت.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.