تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
کد خبر : 32585

اعزام کیفی بدعت شود، ورزش افول می‌کند

اعزام کیفی بدعت شود، ورزش افول می‌کند

به گزارش ایسنا، ستاد عالی بازی‌ها به شمشیربازی سهمیه کامل سابر مردان و یک سهمیه اپه زنان داد و نسبت به بازی های آسیایی ۲۰۱۸ که نه۱۱ نفر(۷ مرد و ۴ زن) بود، کاهش چشم گیری داشته است. *دنبال افزایش سهمیه اپه هستیم حامد صداقتی سرمربی تیم ملی اپه ایران در گفت‌وگو با ایسنا در

به گزارش ایسنا، ستاد عالی بازی‌ها به شمشیربازی سهمیه کامل سابر مردان و یک سهمیه اپه زنان داد و نسبت به بازی های آسیایی ۲۰۱۸ که نه۱۱ نفر(۷ مرد و ۴ زن) بود، کاهش چشم گیری داشته است.
*دنبال افزایش سهمیه اپه هستیم
حامد صداقتی سرمربی تیم ملی اپه ایران در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به یک سهمیه اپه در بازی‌های آسیایی تصریح کرد: طبق صحبت‌هایی که با فدراسیون داشتیم و قول‌هایی که به ما داده‌اند در حال رایزنی هستند تا سهمیه اپه را اضافه کنند چون شانس مدال تیمی اپه را داریم. در بازی های آسیایی ۲۰۰۶ هم اپه همین شرایط را داشت و بخاطر مشکلات مالی که آن زمان وجود داشت، همه مسابقات را شرکت نمی کردیم اما در بازی‌های آسیایی مدال انفرادی و تیمی گرفتیم.
 او ادامه داد: شرایط در بازی‌های آسیایی نسبت به قهرمانی آسیا متفاوت است. در قهرمانی آسیا چون رنکینگ ما پایین است، در همان ابتدا با یک تیم قوی بازی داریم. در بازی های آسیایی رنکینگ ما براساس عملکرد دو بازیکنی است که در انفرادی به رقابت می‌پردازند. اگر دو بازیکن انفرادی ما خوب کار کنند، روی جایگاه تیمی در بازی های آسیایی تاثیر دارد و حتی ممکن است تا فینال به تیم قوی برخورد نکنیم. این مسائل را در جلسه ای که با کمیته ملی المپیک داشتیم، مطرح کردیم و منتظر تایید هستیم. اردوها در حال انجام است و بازیکنان آمادگی نسبی دارند و منتظریم سهمیه‌ها قطعی شود تا برنامه ریزی کلانی انجام دهیم. هم مردان و هم زنان پتانسیل مدال تیمی را دارند.
*شانس مدال اپه مردان و زنان را به کمیته ملی المپیک گفتم
صداقتی در پاسخ به این پرسش که ثبت نام نهایی رشته ها تا آخر اردیبهشت بود و فکر می‌کنید اپه مردان هم ثبت نام شده باشد که امید به افزایش سهمیه ها دارید؟ تصریح کرد: طبق چیزی که من شنیده ام تا اواسط خرداد قابل پیگیری است که اسم اضافه شود. در جلساتی که داشتیم، به عنوان سرمربی در مورد دختران و مردان، نظراتم و شانس مدال را نوشتم و به نظرم دلایلم قانع کننده بود که سهمیه اپه دختران را گرفتیم. در اپه مردان تیم نسبتا جوانی داریم. البته مدت ها است محک نخورده‌اند و قهرمانی آسیا محک خوبی است تا بازیکنان سطح خودشان را نشان دهند و بتوانیم روی آن قضیه مانور بدهیم و سهمیه تیمی را بگیریم.
*اعزام کیفی به بازی‌های آسیایی باعث افول ورزش می‌شود
سرمربی اپه در مورد اینکه برخی ها از فدراسیون‌ها و سرمربیان چندان موافق اعزام کیفی به بازی های آسیایی نیستند تصریح کرد: ما خیلی از اعزام ها را نمی توانیم برویم. لیست مسابقات اپه که اعلام می‌شود، در همان ابتدای کار مجبوریم روی ۵۰ درصد اعزام ها خط بکشیم چون در کشورهایی است که هزینه زیادی می‌خواهد. بقیه مسابقات هم مشکلاتی دارد که بچه ها نمی‌توانند شرکت کنند. بازی‌های آسیایی انگیزه ای برای بازیکنان است.
او افزود: اگر این نوع اعزام به بازی های آسیایی، بدعت شود، ورزشکاران جوان ناامید می شوند چون ممکن است بگویند مدال نمی‌گیرند و جایی در اعزام ندارند. درست است نتیجه مهم است اما نباید شانس نتیجه گرفتن از تیم ها گرفته شود و این باعث افول ورزش می‌شود. همچنین خیلی از ورزشکاران انگیزه ادامه ورزش حرفه‌ای را از دست می‌دهند. دلخوشی خیلی از ورزشکاران این است که در بازی‌ها مدال بگیرند و پاداشی به دست آورند. در اپه و فلوره که مظلوم‌تر بوده‌اند و اعزام زیادی نداشته‌اند، نباید این انگیزه حضور در بازی های آسیایی هم از آنها گرفته شود.
انتهای پیام 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.