تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
کد خبر : 27391

اعتصاب یک هفته‌ای پزشکان فرانسوی

اعتصاب یک هفته‌ای پزشکان فرانسوی

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پزشکان معترض فرانسوی از همکاران خود خواسته‌اند تا مطب‌هایشان را تعطیل کرده و خواستار افزایش حق پذیرش و ویزیت بیمار از ۲۵ یورو به ۵۰ یورو و همچنین بهبود شرایط کاری خویش شده‌اند. این دومین مورد اعتراضی اینچنینی در یک ماه است پزشکان فرانسوی در سراسر این

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پزشکان معترض فرانسوی از همکاران خود خواسته‌اند تا مطب‌هایشان را تعطیل کرده و خواستار افزایش حق پذیرش و ویزیت بیمار از ۲۵ یورو به ۵۰ یورو و همچنین بهبود شرایط کاری خویش شده‌اند.
این دومین مورد اعتراضی اینچنینی در یک ماه است پزشکان فرانسوی در سراسر این کشور اوایل دسامبر ۲۰۲۲ دست به اعتصاب زده بودند.
این اعتراض بزرگ توسط انجمن “پزشکان برای فردا” که در سپتامبر ۲۰۲۲ و با هدف جلب توجه به کمبود پزشک در فرانسه و شرایط سخت کاری ایجاد شد، ترتیب داده شده است.
پزشکان فرانسوی از افزایش بیماران و مراجعان به بیمارستان‌ها در میانه پاندمی کرونا، آنفولانزا و برونشیت در کشور شاکی هستند.
یکی از پزشکان معترض گفته است: اپیدمی وجود دارد، اما بیماران مزمن نیز وجود دارند. امروز دیگر توانایی مدیریت بیماران خود را نداریم، چه نوزادان و چه سالمندان. ما لیست انتظار کامل برای مشاوره داریم.
این اعتصاب مانند آنچه که در اول و دوم دسامبر ۲۰۲۲ بود، آنطور گسترده نیست زمانیکه ۳۰ درصد از مطب‌های پزشکان تعطیل شد اما گفته می‌شود که برای اعتصاب پنجم ژانویه ۲۰۲۳ بسیاری از متخصصان دست به اعتصاب بزنند.
در تابستان ۲۰۲۲ نیز نیروهای بخش پزشکی در سراسر فرانسه دست به اعتصاب زدند و خواستار افزایش دستمزدها و استخدام نیروی کار بخش پزشکی شدند و همچنین نارضایتی خود را بابت سیاستگذاری های مراقبت‌های درمانی دولت ابراز داشتند.
اتحادیه های تجاری فرانسه پیشتر اعلام کرده بودن که این کشور با بحران بهداشت و درمان روبروست و نیروهای کادر درمان در سه سال گذشته تلاش کرده اند تا توجه مسئولین را به وضعیت بیمارستان‌های دولتی، نهادهای اجتماعی و درمانی جلب کنند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.