تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
کد خبر : 8407

اعتراض علیرضا دبیر به اجرای آیین‌نامه نحوه فعالیت هیات‌های استانی

اعتراض علیرضا دبیر به اجرای آیین‌نامه نحوه فعالیت هیات‌های استانی

به گزارش ایسنا، این روزها بحث تغییرات اساسنامه فدراسیون‌ها داغ است و اجرای این آیین‌نامه‌ها بعضا حاشیه‌هایی در این خصوص به وجود آورده است. یکی از آیین نامه‌هایی که جنجالی شده، آیین نامه نحوه فعالیت هیات‌های استانی و شهرستانی است که طی آن اختیارات رئیس فدراسیون در زمینه انتخاب روسای هیات‌ها دستخوش تغییر شده و

به گزارش ایسنا، این روزها بحث تغییرات اساسنامه فدراسیون‌ها داغ است و اجرای این آیین‌نامه‌ها بعضا حاشیه‌هایی در این خصوص به وجود آورده است. یکی از آیین نامه‌هایی که جنجالی شده، آیین نامه نحوه فعالیت هیات‌های استانی و شهرستانی است که طی آن اختیارات رئیس فدراسیون در زمینه انتخاب روسای هیات‌ها دستخوش تغییر شده و در مواردی مدیران کل در این زمینه نقش پررنگی را ایفا می‌کنند.

بر اساس آیین نامه جدید از این پس ۴ نماینده ورزشکاران زن و مرد، ۲ داور زن و مرد، ۲ مربی زن و مرد و ۲ نفر اتباع ایرانی عضو کنفدراسیون‌های قاره‌ای یا فدراسیون‌های جهانی که در مجامع هیات‌های استانی صاحب رای هستند، از سوی مدیران کل ورزش استان‌ها (نایب رییس مجامع هیات‌های استانی) انتخاب می‌شوند.

هم‌چنین اگر رئیس مجمع (رئیس فدراسیون) حاضر به برگزاری انتخابات نشود، بعد از ۱۵ روز نایب رئیس مجمع (مدیرکل استان) می‌تواند راسا اقدام انجام این کار کند و بدون حضور رییس فدراسیون مجمع هیات را برگزار کند.

علی‌رغم اینکه هیات‌های استانی، اعضای مجمع فدراسیون ها را تشکیل می‌دهند و از سوی دیگر نیز به عنوان بازوان فدراسیون‌ها در اداره هر رشته در سراسر کشور به حساب می‌آیند، مهمترین اصل در این‌باره هماهنگی کامل میان روسای فدراسیون ها و هیات های استانی است، که این آیین نامه با توجه به محدود شدن اختیارات روسای فدراسیون‌ها و در مقابل افزایش اختیارات مدیران کل ورزش استان‌ها بعضا در انتخاب روسای هیات‌ها، می‌تواند مشکلاتی را برای روسای فدراسیون‌ها ایجاد کند.

اکنون علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی می‌گوید که مخالف اجرایی شدن این آیین نامه است و اجرایی شدن آن را دخالت در کارش می‌داند.

دبیر تاکید دارد که محکم پای موضع خود ایستاده و به هیچ وجه از موضع خود کوتاه نخواهد آمد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.