تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸
کد خبر : 53356

اصول و طراحی کاتالوگ محصولات چگونه است؟

اصول و طراحی کاتالوگ محصولات چگونه است؟
یکی از مهم‌ترین رویکردها برای تبلیغات محصول و خدمات یک شرکت می‌تواند طراحی کاتالوگ باشد. شما برای اینکه بتوانید از کاتالوگ‌های تبلیغاتی بهترین بهره را ببرید نیاز است که این اقلام یا ابزار تبلیغاتی را به بهترین شکل ممکن طراحی و چاپ نمایید. در نگاه اول شاید طراحی کاتالوگ کار آسانی به نظر بیاید اما باید بگوییم که اصلاً این چنین نیست و طراحی کاتالوگ به شکل ثمربخش نیازمند رعایت اصول و قواعد خاصی می‌باشد. اما اینکه برای طراحی یک کاتالوگ خوب باید چه اصولی را رعایت کنیم موضوعی می‌باشد که ما در این مق...

یکی از مهم‌ترین رویکردها برای تبلیغات محصول و خدمات یک شرکت می‌تواند طراحی کاتالوگ باشد. شما برای اینکه بتوانید از کاتالوگ‌های تبلیغاتی بهترین بهره را ببرید نیاز است که این اقلام یا ابزار تبلیغاتی را به بهترین شکل ممکن طراحی و چاپ نمایید. در نگاه اول شاید طراحی کاتالوگ کار آسانی به نظر بیاید اما باید بگوییم که اصلاً این چنین نیست و طراحی کاتالوگ به شکل ثمربخش نیازمند رعایت اصول و قواعد خاصی می‌باشد. اما اینکه برای طراحی یک کاتالوگ خوب باید چه اصولی را رعایت کنیم موضوعی می‌باشد که ما در این مقاله تحت عنوان اصول و طراحی کاتالوگ محصولات چگونه است؟ که یکی دیگر از سری مقالات سایت مدرن طرح می‌باشد به بررسی کامل این موضوع پرداخته‌ایم.پس اگر شما نیز مایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی کاتالوگ و شناخت اصول طراحی کاتالوگ محصولات هستید. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

کاتالوگ چیست؟

در این قسمت از مقاله و قبل از اینکه به بررسی اصول و طراحی کاتالوگ محصولات چگونه است؟ بپردازیم ابتدا نیاز است که شما بدانید کاتالوگ چیست؟

کاتالوگ یک ابزار تبلیغاتی می‌باشد که معمولاً در رابطه با محصولات و یا خدمات یک شرکت یا سازمان طراحی و چاپ می‌شود.بیشتر شرکت‌ها به منظور معرفی محصولات خود از کاتالوگ استفاده می‌کنند. معمولاً کاتالوگ شامل عکس و توضیحاتی در مورد یک محصول و یا خدمات خاص یک شرکت می باشد. باید به این نکته توجه داشته باشید که برای عکس بروشور حتماً باید از عکاسی صنعتی و مشخصاً عکاسی تبلیغاتی استفاده نمایید. برای اینکه درک بهتری از کاتالوگ داشته باشید به این مثال توجه نمایید.فرض کنید که شما برای خرید ماشین لباسشویی به یک فروشگاه لوازم خانگی رفته‌اید در این فروشگاه انواع و اقسام ماشین‌های لباسشویی وجود دارد و شما هر چقدر که بیشتر به این ماشین‌های لباسشویی نگاه می‌کنید انتخاب برای شما دشوارتر می‌شود.در همین حال فروشنده کاتالوگ هر یک از ماشین‌های لباسشویی را به شما ارائه می‌دهد در این کاتالوگ مشخصات  هر لباسشویی به شکل دقیقی ذکر شده است.

شما با خواندن این کاتالوگ می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. البته کاربرد کاتالوگ چیزی فراتر از این موضوع می‌باشد در برخی از مواقع کاتالوگ باعث می‌شود تا حتی مخاطبان عام نیز تبدیل به مشتریان محصولات شما شوند.اما برای اینکه کاتالوگ بتواند تاثیرگذاری خود را داشته باشد شما باید به بهترین شکل ممکن اقدام به طراحی و چاپ این ابزار نمایید. بدون شک یکی از بهترین روش‌ها سفارش طراحی و چاپ کاتالوگ به شرکت‌های معتبر مانند شرکت مدرن طرح می‌باشد. این شرکت با داشتن پرسنلی مجرب و کارآزموده و همچنین تجهیزات حرفه‌ای و استفاده از عکاسی صنعتی می‌تواند بهترین کاتالوگ بروشور و عکس‌های تبلیغاتی را با نازل‌ترین قیمت به شما ارائه بدهد.

انواع کاتالوگ

معمولا کاتالوگ‌ها را با توجه به ویژگی‌های مشخصی تقسیم بندی می‌کنند. برای مثال اینکه وظیفه یک کاتالوگ معرفی یک محصول است و یا یک خدمات می‌تواند در تقسیم بندی کاتالوگ موثر باشد. اما به شکل کلی کاتالوگ‌ها را به چهار دسته تقسیم می‌کنند.

دسته‌بندی کاتالوگ بر اساس تعداد صفحات

دسته‌بندی کاتالوگ بر اساس نوع کاربری

دسته‌بندی کاتالوگ بر اساس نوع چاپ

دسته‌بندی کاتالوگ بر اساس ابعاد

نکته قابل توجه در مورد کاتالوگ محصولات این است که کاتالوگ‌های محصول خودشان به دو نوع:

کاتالوگ های تک محصولی:

عمدتاً هدف این نوع از کاتالوگ معرفی یک محصول می‌باشد.

کاتالوگ چند محصولی:

کاتالوگ چند محصولی گونه دیگر از کاتالوگ‌ها می باشند که به معرفی چند محصول می‌پردازند.

اصول و طراحی کاتالوگ محصولات چگونه است؟

برای طراحی یک کاتالوگ خوب و تاثیرگذار باید اصول و نکاتی را در طراحی کاتالوگ رعایت کنید.مهمترین این اصول عبارتند از:

۱_ انتخاب فونت با اندازه مناسب

سایز و فونت کاتالوگ می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی مخاطب داشته باشد. شما به عنوان یک طراح کاتالوگ باید به اندازه فونت توجه داشته باشید.معمولاً از فونت‌های بزرگ برای عنوان اصلی استفاده می‌شود و  فونت‌های کوچکتر بیشتر برای موضوعات فرعی مورد استفاده قرار می گیرند. به این نکته توجه داشته باشید که به هیچ عنوان از فونت‌های جدید و نا آشنا برای طراحی کاتالوگ استفاده نکنید.

۲_ برقراری تناسب در طراحی کاتالوگ با زمینه کاری

یکی دیگر از اصول طراحی کاتالوگ توجه به تناسب میان محصول ارائه شده و زمینه کاری شرکت می‌باشد. این کار می‌تواند حس بسیار خوبی را به خوانندگان منتقل کند. برای مثال طراحی کاتالوگ برای یک شرکت صنعتی معروف و معتبر با طراحی یک کاتالوگ برای یک مرکز هنری متفاوت می‌باشد.

طراحی کاتالوگ

۳_ انتخاب عکس مناسب

بدون شک عکاسی صنعتی و گرفتن عکس مناسب در طراحی یک کاتالوگ خوب بسیار تاثیرگذار می‌باشد.شما باید در هنگام طراحی کاتالوگ از عکس‌ها و تصاویر خلاقانه، با کیفیت، جذاب و البته حرفه‌ای استفاده کنید. با توجه به اینکه یکی از اهداف کاتالوگ محصولات معرفی محصول می‌باشند، شما باید از عکسی در طراحی کاتالوگ استفاده کنید که همه جزئیات محصول را به خوبی به مخاطب نشان دهد. به این نکته توجه داشته  باشید که تصویر انتخاب شده باید با نوع محصول یا خدمات ارائه شده همخوانی کامل داشته باشد.

۴_ رعایت اصول نگارشی

شاید در نگاه اول کمی ساده انگارانه به نظر برسد.اما چه بخواهید چه نخواهید رعایت اصول نگارش یکی از اصول طراحی کاتالوگ می‌باشد. با توجه به این موضوع که متن یک کاتالوگ مهمترین بخش آن به حساب می‌آید. بنابراین باید سعی کنید که اصول نگارشی را به بهترین شکل ممکن رعایت کنید.

۵_ تعین هدف

بدون شک یکی از مهمترین اصول طراحی کاتالوگ تعیین هدف شما از طراحی کاتالوگ می‌باشد که بهترین کار برای طراحی کاتالوگ این است که شما ابتدا به توضیحات و انتظاراتی که مشتری شما از طراحی کاتالوگ دارد به خوبی گوش دهید و سپس سبک طراحی خود را بر اساس نیازهای او انتخاب کنید. به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است مشتری قبلاً از کاتالوگ استفاده کرده است و به این دلیل به شما مراجعه کرده است تا کاتالوگ بهتر و با بازدهی بیشتر برای او طراحی و چاپ کنید.

 

طراحی کاتالوگ

جمع بندی

ما در این مقاله تحت عنوان اصول و طراحی کاتالوگ محصولات چگونه است؟ به شکل کامل به این اصول پرداختیم به عنوان جمع‌بندی این موضوع می‌توانیم بگوییم که به جز موارد ذکر شده از موارد دیگر مانند انتخاب رنگ مناسب، درج لوگو در کاتالوگ، مختصر نویسی و صداقت در نوشتن مطالب به عنوان سایر اصول طراحی کاتالوگ یاد می‌شود. شما برای معرفی بهتر محصولات و خدمات خود و داشتن کاتالوگ‌هایی جذاب و کاربردی، می‌توانید با مراجعه به شرکت مدرن طرح که یکی از موفق‌ترین و معتبرترین شرکت‌ها در زمینه طراحی و چاپ کاتالوگ می‌باشد مراجعه نمایید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.