تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
کد خبر : 10454

اصولی که در کشتی باید دیده شود و نمی‌شود

اصولی که در کشتی باید دیده شود و نمی‌شود

احمد دامغانی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: زیرساخت‌ها برای جهانی شدن در رشته کشتی نسبتا آماده است چراکه ایران ظرفیت مطلوبی برای ای رشته ورزشی دارد. وی افزود: ابتدا در شمال کشور تنها به این رشته توجه می‌شد، اما اکنون در استان‌هایی مانند خراسان جنوبی نیز با توجه به مدیریت مطلوب رو به

احمد دامغانی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: زیرساخت‌ها برای جهانی شدن در رشته کشتی نسبتا آماده است چراکه ایران ظرفیت مطلوبی برای ای رشته ورزشی دارد.

وی افزود: ابتدا در شمال کشور تنها به این رشته توجه می‌شد، اما اکنون در استان‌هایی مانند خراسان جنوبی نیز با توجه به مدیریت مطلوب رو به بهبودی رفته و چندین مسابقه معتبر در استان‌ها برگزار شده که باعث استعدادیابی و تشویق جوانان این استان شده است.

این فعال رشته کشتی بیان کرد: در سطح ملی به هر جهت باید به پایه این رشته توجه شود؛ هر چقدر برنامه ریزی برای پایه کشتی کنیم کم گذاشته‌ایم چراکه از پایه می‌توانیم کشتی را سازندگی کنیم و در نهایت در تیم ملی جوانان و بزرگسالان بتوانیم از آن‌ها بهره ببریم.

دامغانی نژاد ادامه داد: خوشبختانه در چند سال اخیر رده‌های جوانان و نوجوانان ما در جهان نسبت به گذشته حرف‌هایی برای گفتن داشتند و مدال‌های رنگارنگ و خوبی کسب کرده‌اند که این امر، پشتیبان کشتی بزرگسالان در مسابقات جهانی و المپیک خواهند بود.

وی افزود: سه قطب برای پیشرفت رشته کشتی فعال هستند که شامل کشتی گیر، مربی و برگزارکننده یا داور است؛ باید توجه ویژه‌ای به این سه قشر شود که رکن اصلی هستند؛ باید به کشتی گیر از لحاظ وضعیت تغذیه، مکان تمرین، اختصاص مربی خوب، استعدادیاب خوب و بدنسازی خوب توجه شود.

دامغانی نژاد ادامه داد: همچنین امکاناتی باید فراهم شود که مربی بتواند پشتیبانی کند؛ همچنین مربی حقوق مکفی داشته باشد و جایگاه خوبی برای او درنظر گیرند.

وی یادآور شد: بنابراین برای پیشرفت کشتی ایران باید همه زوایا را در نظر گرفت و رسیدگی کرد که بتوانیم بهتر بهره وری داشته باشیم، به اهداف خود برسیم و استعدادهای خود را در جهان معرفی کنیم؛ بدون درنظرگرفتن این زوایا نمی‌توان به بهره وری و پیشرفت مطلوب امید داشت.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.