تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۱
کد خبر : 54054

اسکار ۴۸۷ عضو جدید پذیرفت/ بهرام بیضایی در فهرست

اسکار ۴۸۷ عضو جدید پذیرفت/ بهرام بیضایی در فهرست

بهرام بیضایی کارگردان ایرانی در کنار چهره‌هایی چون لیلی گلادستون، کاترین اوهارا، جسیکا آلبا، راجامولی کارگردان «ار ار ار» از جمله هنرمندانی است که امسال به اسکار دعوت شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، در حالی که اکادمی اسکار ۴۸۷ عضو جدید را به آکادمی دعوت کرده بهرام بیضایی، جسیکا آلبا، لیلی گلدستون، گرتا لی، کاترین اوهارا و اس اس راجامولی کارگردان فیلم «RRR» از جمله این هنرمندان هستند که برای پیوستن به آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک دعوت شده‌اند.
به این ترتیب اعضای آکادمی از ۱۰۸۱۷ عضو سال پیش به ۱۰۹۱۰ نفر افزایش می‌یابد.
در میان دعوت‌شدگان امسال ۴۴ درصد را زنان تشکیل می دهند که افزایش ۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۳ نشان می دهد و ۴۱ درصد از جوامع قومی و نژادی متفاوت انتخاب شده اند که افزایش قابل توجه ۷ درصدی را نشان می دهد.
در شاخه کارگردانان در کنار بهرام بیضایی، چهره هایی مانند لیلا آویلس سازنده «توتم»، جایرو بوستامانت سازنده «لیورونا»، جی دی دیلار، آلیس دیوپ سازنده «سن اومر»، بوتس رایلی سازنده «متاسفم که مزاحم شما شدم»، ای وی راکول سازنده «هزار و یک»، اما سلیگمن و انجل مانوئل سوتو جای دارند.
در میان دعوت شدگان، ۱۹ برنده اسکار از جمله داواین جوی راندولف (بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم «جاماندگان»، هالی وادینگتون طراح لباس فیلم «بیچارگان» و ۷۱ نامزد دریافت جایزه از جمله سامی برچ برای فیلمنامه «می دسامبر» جای دارند.
بهرام بیضایی سینماگر سرشناس ایرانی در دو شاخه کارگردانی و نویسندگی برای عضویت در آکادمی اسکار دعوت شده تا یکی از ۸ نفری باشد که در بیش از یک شاخه به آکادمی دعوت شده است. ایلکر چاتاک سازنده «تالار معلمان»، کورد جفرسون سازنده «داستان آمریکایی»، سلین سانگ سازنده «زندگی های گذشته»، ژوستین تریه سازنده «آناتومی یک سقوط»، ندیم چیخروها سازنده «چهار دختر»، کریستین ترنر سازنده «آرایشگر لیتل راک» و مایکل اندروز سازنده «مرد عنکبوتی: در سراسر جهان عنکبوتی» نیز دیگر افرادی هستند که در بیش از یک شاخه دعوت شده اند.
یگانه مقدم سازنده انیمیشن کوتاه «یونیفورم ما» که نامزدی اسکار را کسب کرد و مارال محمدیان انیمیشن ساز دیگر اعضای جدید آکادمی اسکار هستند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.