تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
کد خبر : 19820

اسماعیل‌نژاد: با ۱۵ روز اردو قهرمان آسیا شدیم/ به دبیر گفتم نمی‌توانم ادامه بدهم

اسماعیل‌نژاد: با ۱۵ روز اردو قهرمان آسیا شدیم/ به دبیر گفتم نمی‌توانم ادامه بدهم

فرهاد اسماعیل‌نژاد در گفتگو با ایسنا، درباره قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی نونهالان ایران در رقابت های قهرمانی آسیا، اظهار کرد: این مسابقات اولین دوره زیر ۱۵ سال قهرمانی آسیا بود که تیم ایران در آن شرکت کرد. در دوره قبل فدراسیون کشتی، آقای خادم این پیشنهاد را به اتحادیه جهانی کشتی داد و این

فرهاد اسماعیل‌نژاد در گفتگو با ایسنا، درباره قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی نونهالان ایران در رقابت های قهرمانی آسیا، اظهار کرد: این مسابقات اولین دوره زیر ۱۵ سال قهرمانی آسیا بود که تیم ایران در آن شرکت کرد. در دوره قبل فدراسیون کشتی، آقای خادم این پیشنهاد را به اتحادیه جهانی کشتی داد و این مسابقات در تقویم این اتحادیه قرار گرفت. در سال ۲۰۱۹ نیز اولین دوره این رقابت‌ها برگزار شد که ۹ کشور در آن حضور داشتند اما ایران به دلیل شیوع کرونا نتوانست در آن حاضر شود. در دوره قبل قزاقستان و هند موفق به کسب ۱۹ مدال طلا از ۲۰ طلای این رقابت‌ها در کشتی آزاد و فرنگی شدند و چین تایپه نیز به عنوان میزبان بالاتر از عربستان به مقام سومی رسید.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نونهالان، افزود: در این دوره از رقابت‌ها ۷ کشور حضور داشتند که در این میان ایران، هند و قزاقستان با ترکیب کامل ۱۰ نفره حاضر شدند، عربستان و عراق با ۶ یا ۷ کشتی‌گیر به میدان آمدند و تاجیکستان نیز مانند دوره قبل با ۲ کشتی‌گیر به این مسابقات آمد که مثل دوره قبل موفق به کسب یک مدال طلا شد.

وی درباره نحوه آماده سازی تیم ملی کشتی فرنگی نونهالان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا، گفت: رقابت‌های قهرمانی کشور به دلیل ماه مبارک رمضان و همچنین امتحانات مدارس، دیر برگزار شد. پس از آن یک اردوی ۱۰ روزه را برگزار کردیم و بعد از ۵ روز استراحت، دومین اردو به مدت ۵ روز تا زمان اعزام به مسابقات برگزار شد و در مجموع فقط با ۱۵ روز اردو و بدون دیدار تدارکاتی در داخل یا خارج از ایران، موفق به کسب عنوان قهرمانی آسیا شدیم.

اسماعیل‌نژاد با بیان اینکه برخی داوران قصد داشتند کشتی‌گیران ما را بازنده کنند تا به عنوان قهرمانی آسیا نرسیم، گفت: من پس از سال های زیاد حضور در رده‌های مختلف تیم‌های ملی، برای اولین بار مربیگری رده نونهالان را پذیرفتم و واقعا مسابقات قهرمانی آسیا برای ما مثل هندوانه در بسته بود و شناخت زیادی از تیم‌ها و سطح کیفی مسابقات نداشتیم. رقابت بسیار نزدیکی با قزاقستان داشتیم تا جاییکه حتی تا نیم ساعت مانده به پایان مسابقات، هنوز قهرمان این رقابت‌ها مشخص نشده بود. علی‌رغم برخی ناداوری‌ها، بچه‌ها نمایش بسیار خوبی داشتند و اکثر آن‌ها خواسته‌های کادر فنی را در مبارزه پیاده کردند و موفق به کسب عنوان قهرمانی آسیا شدیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نونهالان، در پاسخ به این سوال که آیا هدف از حضور در این مسابقات کسب نتیجه خوب بود یا خیر، خاطرنشان کرد: آقای دبیر صراحتا به ما اعلام کرد که به نتیجه فکر نمی‌کنیم. ابتدا قرار بود اصلا تیم به این مسابقات اعزام نشود اما من سال قبل در جریان اردوی بسترسازی از سمتم استعفا دادم و گفتم نمی‌توانم بعد از سال‌ها حضور در عرصه مربیگری، جواب بسیاری از مربیان سازنده، هیات‌های کشتی، کشتی‌گیران و خانواده‌های آن‌ها را بدهم. وقتی قرار نیست به هیچ رویدادی اعزام شویم می‌گویند پس برای چه این سمت را قبول کرده ام. به آقای دبیر گفتم قول بدهید که تیم حداقل به قهرمانی آسیا اعزام شود که او اعلام کرد به این شرط که کشتی‌گیران وزن کم نکنند این اعزام انجام می‌شود. جا دارد از او بخاطر عمل به قولی که داد تشکر کنم.

وی درباره میزان رضایت از نمایش شاگردانش در این رقابتها، گفت: میرآقایی از استان البرز در وزن ۴۴ کیلوگرم واقعا نمایش خوبی داشت. درخشان در وزن ۸۵ کیلوگرم از فارس نیز تنها کشتی‌گیر ما بود که بدون باخت به عنوان قهرمانی رسید. میکاییلی در وزن ۷۵ کیلوگرم نیز کشتی‌گیر بسیار خوبی نشان داد و هر چند که از او توقع طلا داشتم اما کشتی‌های خوبی گرفت. بختی و محمد حسینی نیز تا حد زیادی انتظارات کادر فنی را برآورده کردند و نمایش خوبی داشتند. رحیمی، بخت‌آور و حسینی نیز هر ۳ برای شهر فیروزه استان خراسان رضوی بودند که به 3 مدال نقره رسیدند. در مجموع از عملکرد همه بچه‌ها رضایت دارم و مطمئن باشید همین بچه‌ها آینده کشتی ایران خواهند بود.

اسماعیل‌نژاد در پایان درباره برنامه‌های خود در تیم ملی نونهالان، گفت: حقیقتا به آقای دبیر اعلام کردم به دلیل مشکلات شخصی و مهمتر از همه آرتروز زانو ادامه کار برایم خیلی سخت خواهد بود. آقای دبیر اعتقاد دارد که فنون کشتی باید به صورت صحیح و درست به نونهالان آموزش داده شود و به همین دلیل یک مربی باید از لحاظ جسمانی در شرایط خوبی باشد تا خودش روی تشک بیاید و فنون را به درستی آموزش دهد اما من به دلیل ناراحتی زانو نمی توانم در حال حاضر این کار را انجام بدهم. از او خواستم در بخش‌های دیگر مثل تدریس در کلاس‌های بازآموزی از من استفاده کند. تا زمانیکه زانویم را عمل نکنم سرمربیگری در رده نونهالان برایم دشوار خواهد بود. باید ببینیم در نهایت چه پیش می آید و خدا چه می خواهد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.