تاریخ انتشار : شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰ - ۳:۴۳
کد خبر : 8334

استقلال و سپاهان به دنبال سومین قربانی/ فرهاد و فیروز در بازی سنتی

استقلال و سپاهان به دنبال سومین قربانی/ فرهاد و فیروز در بازی سنتی

به گزارش ایسنا، هفته سوم لیگ برتر فوتبال ایران روزهای شنبه (هشتم آبان) و دوشنبه (دهم آبان) برگزار می‌شود. این هفته از بازی‌ها به علت همزمان شدن با روز دانش‌آموز، به نام شهید محمد حسین فهمیده و بسیج دانش آموزی نامگذاری شده تا یاد و خاطره ۳۶۰۰۰ شهید دانش آموز زنده نگه داشته شود. در

به گزارش ایسنا، هفته سوم لیگ برتر فوتبال ایران روزهای شنبه (هشتم آبان) و دوشنبه (دهم آبان) برگزار می‌شود. این هفته از بازی‌ها به علت همزمان شدن با روز دانش‌آموز، به نام شهید محمد حسین فهمیده و بسیج دانش آموزی نامگذاری شده تا یاد و خاطره ۳۶۰۰۰ شهید دانش آموز زنده نگه داشته شود.

در مهم‌ترین بازی‌های این هفته و در روز شنبه، استقلال و تراکتور دو تیم پرطرفدار در تهران به مصاف هم خواهند رفت و سپاهان از مدعیان قهرمانی میزبان رضا عنایتی و شاگردانش است.

در ادامه به مرور بازی‌های روز شنبه می‌پردازیم: (همه بازی‌ها به صورت همزمان ساعت ۱۸ برگزار می‌شود.)

استقلال – تراکتور؛ ورزشگاه آزادی تهران

شاگردان فرهاد مجیدی بعد از شروع خوب خود در فصل جاری و کسب ۶ امتیاز از دو بازی نخست، در یک بازی حساس به مصاف تراکتور خواهند رفت. اگر چه تراکتور تیم مدعی سال‌های گذشته نیست اما هنوز هم تقابل این تیم با استقلال، حساسیت خاص خود را خواهد داشت.

مجیدی و شاگردانش برای ادامه عملکرد خوب خود در فصل جدید و ادامه روند صد درصد پیروزی و همینطور سومین کلین شیت متوالی، باید عملکرد کم نقص خود در خط دفاعی مقابل تیم‌های هوادار و ذوب آهن را تکرار کنند. بدون شک ستاره کنونی خط حمله آبی‌ها کوین یامگا، وینگر فرانسوی این تیم است که توانست در اولین بازی خود مقابل ذوب آهن دو گل به ثمر برساند و نگاه‌ها را به سوی خود جلب کند.

در سوی مقابل تراکتور دو عملکرد متفاوت را به نمایش گذاشته است. شاگردان فیروز کریمی در هفته نخست با نتیجه سنگین ۴ بر یک مغلوب گل‌گهر شدند اما در بازگشت به تبریز با سه گل صنعت نفت را شکست دادند. بدون شک کسب امتیاز از دیدار خارج از خانه مقابل استقلال در سر و شکل دادن به این تیم تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

سپاهان – هوادار؛ ورزشگاه نقش جهان اصفهان

تیم محرم نویدکیا بعد از دو پیروزی پرگل و دلچسب، برای کسب نهمین امتیاز خود در خانه میزبان هواداری است که تاکنون هیچ امتیازی کسب نکرده است. زردپوشان نصف جهان در دو بازی نخست خود مس رفسنجان و نفت مسجد سلیمان را شکست دادند تا نشان دهند برخلاف فصل گذشته، قصد فرصت سوزی و از دست دادن امتیازها در بازی‌های به ظاهر راحت را ندارند؛ اتفاقی که به اعتقاد نویدکیا جام قهرمانی فصل گذشته را از این تیم گرفت. تیم تقویت شده سپاهان در این دیدار خانگی به دنبال کسب سه امتیاز و ادامه پیشتازی در صدر جدول است.

در مقابل تیم هوادار و رضا عنایتی که به اعتقاد کارشناسان با وجود کم تجربگی و تجربه دو شکست در لیگ، از کیفیت بالایی برخوردار است، در ادامه بازی‌های نسبتا دشوار خود باید در زمین سپاهان به اولین امتیاز تاریخ خود در لیگ برتر دست یابد که به نظر کار راحتی نیست.

صنعت نفت آبادان – فجرسپاسی؛ ورزشگاه تختی آبادان

تقابل دو تیم بدون امتیاز در پایان ۹۰ دقیقه برای یکی از دو تیم و شاید هر دو با کسب اولین امتیاز فصل همراه خواهد بود. صنعت نفت در دو بازی نخست با هدایت علیرضا منصوریان توفیق کسب پیروزی را نداشته و در برابر ذوب آهن و تراکتور به زانو در آمده است اما این بار منصوریان و شاگردانش امیدوار هستند که مهمان خود را دست خالی راهی شیراز کنند.

کلانتری و شاگردان در فجرسپاسی هم در فصل جاری موفقیتی نداشته‌اند و مقابل دو تیم خوب و آماده نساجی و گل گهر قافیه را باخته‌اند اما امیدوار در سومین بازی خود در بازگشت به لیگ برتر موفق ظاهر شوند و با کسب امتیاز از این دیدار برای ادامه بازی‌ها امیدواری لازم را داشته باشند.

شهرخودرو مشهد – نفت مسجد سلیمان

این دیدار را باید تقابل دو تیمی دانست که بیش از مشکلات فنی، درگیر مشکلات مدیریتی هستند. هر دو تیم در هفته گذشته اتفاقات عجیبی را تجربه کردند. شهرخودرو به علت اعتصاب بازیکنان که حاضر به سفر نشدند و در دیدار با مس رفسنجان غایب بودند، با تغییر و تحولاتی روی نیمکت مواجه شد و حالا در خانه و این بار با مربیگری اکبر میثاقیان پذیرای نفت مسجد سلیمان است.

در مقابل نفت مسجدسلیمان هم با مشکلاتی رو به رو بود. این تیم به علت زرد شدن چمن ورزشگاه خانگی خود مجبور به ترک مسجدسلیمان و عزیمت به اهواز شد که قبل از آغاز مسابقه و میزبانی از سپاهان، مدیران ورزشگاه شهدای فولاد به علت نبود تعهدات لازم، درب ورزشگاه را به روی این تیم بازنمی‌کردند تا شاهد اتفاقات تلخی در ابتدای فصل باشیم.

هر دو تیم فعلا یک امتیازی هستند و برای پشت سر گذاشتن بحران چشم به امتیازهای این بازی دارند.

به گزارش ایسنا، در ادامه بازی‌های این هفته سه دیدار هم در روز دوشنبه برگزار خواهد شد.

برنامه کامل بازی‌های این هفته را مشاهده می‌کنید:

شنبه هشتم آبان

پدیده مشهد – نفت مسجد سلیمان

استقلال تهران – تراکتور تبریز   

صنعت نفت آبادان – فجر سپاسی شیراز  

سپاهان اصفهان – هوادار تهران  

دوشنبه دهم آبان 

آلومینیوم اراک – پرسپولیس 

فولاد خوزستان – مس رفسنجان 

گل گهر سیرجان – نساجی مازندران

نامعلوم

پیکان – ذوب آهن (این بازی به علت حضور بازیکنان تیم‌ها در اردویتیم ملی فوتبال امید به تعویق افتاده است.)

جدول لیگ برتر ایران تا پایان هفته دوم (بر اساس تفاضل گل)

۱ – سپاهان ۶ امتیاز

۲- گل گهر ۶ امتیاز

۳- پرسپولیس ۶ امتیاز

۴- استقلال ۶ امتیاز

۵- آلومینیوم ۴ امتیاز

۶- پیکان ۴ امتیاز

۷- تراکتور ۳ امتیاز

۸- نساجی ۳ امتیاز

۹ – ذوب آهن ۳ امتیاز

۱۰- پدیده یک امتیاز (یک بازی)

۱۱- نفت مسجدسلیمان یک امتیاز

۱۲- فجرسپاسی بدون امتیاز

۱۳- مس رفسنجان بدون امتیاز (یک بازی)

۱۴ – هوادار بدون امتیاز

۱۵- سنعت نفت آبادان بدون امتیاز

۱۶ فولاد بدون امتیاز

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.