تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
کد خبر : 13602

استقبال امیر قطر از رئیسی در فرودگاه؛ تیتر رسانه‌های عربی

استقبال امیر قطر از رئیسی در فرودگاه؛ تیتر رسانه‌های عربی

به گزارش ایسنا، آیت‌الله‌سید ابراهیم رئیسی صبح امروز به دعوت رسمی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی و به منظور دیداری رسمی و شرکت در مجمع کشورهای تولید و صادرکننده گاز در جهان وارد کشور قطر شد و مورد استقبال رسمی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی قرار گرفت. ‌امیر قطر شخصا در فرودگاه به استقبال رئیس

به گزارش ایسنا، آیت‌الله‌سید ابراهیم رئیسی صبح امروز به دعوت رسمی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی و به منظور دیداری رسمی و شرکت در مجمع کشورهای تولید و صادرکننده گاز در جهان وارد کشور قطر شد و مورد استقبال رسمی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی قرار گرفت.

‌امیر قطر شخصا در فرودگاه به استقبال رئیس جمهور آمد و سران عالی دو کشور همراه با یکدیگر عازم دیوان امیری شدند. امضای چند سند همکاری و تفاهم‌نامه در حضور مقامات عالی دو کشور از دیگر برنامه‌های روز اول سفر رئیس جمهور است.
آیت‌الله رئیسی در دومین روز سفر خود در ششمین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز شرکت و سخنرانی می‌کند. 

شبکه الجزیره با پوشش زنده ورود رئیس جمهور کشورمان به قطر در این باره نوشت: ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران به دوحه پایتخت قطر سفر کرد و این اولین سفر رئیس جمهور ایران به کشورهای عربی حاشیه خلیج (فارس) پس از روی کار آمدن به شمار می رود.
این شبکه قطری نوشت: شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر به استقبال ابراهیم رئیسی در فرودگاه رفت و در همان ابتدا رایزنی هایی را با وی انجام داد.
این شبکه همچنین نوشت که سفر رئیسی به دوحه به دعوت رسمی شیخ تمیم بن احمد انجام شد و قرار است قراردادها و تفاهمنامه هایی میان دو کشور طی این سفر امضا شود.

خبرگزاری رسمی قطر(قنا) نیز با انتشار تصاویری از ورورد ابراهیم رئیسی نوشت که شیخ تمیم بن حمد، امیر قطر از  رئیس جمهور ایران در فرودگاه دوحه استقبال کرد.

بخش عربی شبکه سی ان ان نیز نوشت: هواپیمای ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در اولین سفر خود به کشورهای عربی خلیج (فارس) در دوحه پایتخت قطر نشست و شیخ تمیم بن حمد، امیر قطر به استقبال او در فرودگاه رفت.
این شبکه همچنین نوشت که رئیسی و شیخ تمیم درخصوص روابط دوجانبه و مسائل مهم منطقه و جهان رایزنی خواهند کرد.
روزنامه الانباء نیز در این باره نوشت: ابراهیم رئیسی ، رئیس جمهور ایران در اولین سفر خود به کشورهای عربی خلیج (فارس) وارد قطر شد و شیخ تمیم بن حمد، امیر قطر به استقبال او در فرودگاه دوحه رفت و دو طرف گفت وگوهایی را انجام دادند.
این روزنامه همچنین نوشت که این سفر رئیسی به دعوت رسمی شیخ تمیم انجام شد.

همچنین روزنامه الشروق در تیتری مشابه نوشت که رئیس جمهور ایران در اولین سفر خود به کشورهای خلیج فارس وارد قطر شد و شیخ تمیم بن حمد، امیر قطر در فرودگاه دوحه از او استقبال کرد.
القدس العربی نیز با انتشار ویدیویی نوشت که رئیس جمهور ایران در اولین سفر خود به کشورهای عربی خلیج فارس  وارد دوحه، پایتخت قطر شد و امیر قطر در فرودگاه به استقبال وی رفت.
این روزنامه نوشت که رئیسی و شیخ تمیم همان ابتدا گفت وگوهایی را برگزار کردند.
این روزنامه در ادامه اظهارات حمیدرضا دهقانی، سفیر ایران در دوحه درخصوص این سفر را منتشر کرد.

روزنامه العربی الجدید هم نوشت: رسیدن رئیس جمهور ایران به دوحه و فعالسازی دیپلماسی با کشورهای همجوار.
این روزنامه در ادامه نوشت: رئیس جمهور ایران صبح امروز در سفری رسمی وارد دوحه شد و این سفر دو روزه خواهد بود. شیخ تمیم بن حمد، امیر قطر به استقبال ابراهیم رئیسی در فرودگاه رفت.

بخش عربی خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز با انتشار ویدیو و تصاویری نوشت که شیخ تمیم بن حمد، امیر قطر از ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در فرودگاه دوحه استقبال کرد.
بخش عربی شبکه آرتی روسیه نیز در این باره نوشت: امیر قطر صبح امروز دوشنبه از ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در فرودگاه دوحه استقبال کرد. این اولین سفر رئیس جمهور ایران به کشورهای عربی خلیج(فارس) به شمار می رود.

پایگاه خبری العهد لبنان نیز نوشت که سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران صبح امروز وارد دوحه شد.

براساس این گزارش، دیگر رسانه های عربی نیز سفر رئیس جمهور کشورمان به قطر و استقبال امیر قطر از وی در فرودگاه دوحه را بازتاب دادند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.