تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۴:۳۸
کد خبر : 15144

استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان شرط اصلی برای رقابت‌پذیر شدن تولیدات داخلی است

استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان شرط اصلی برای رقابت‌پذیر شدن تولیدات داخلی است

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به شعار امسال اظهار کرد: طی چند سال اخیر نیز رهبری در نام‌گذاری سال‌ها به مساله تولید به عنوان یکی از عوامل اصلی حل بیکاری و مشکلات اقتصادی کشور اشاره داشته و البته گام‌های خوبی هم در جهت تحقق این شعارها و رفع موانع تولید برداشته شده

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به شعار امسال اظهار کرد: طی چند سال اخیر نیز رهبری در نام‌گذاری سال‌ها به مساله تولید به عنوان یکی از عوامل اصلی حل بیکاری و مشکلات اقتصادی کشور اشاره داشته و البته گام‌های خوبی هم در جهت تحقق این شعارها و رفع موانع تولید برداشته شده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه هنوز در راستای جهش تولید گام‌های لازم برداشته نشده، اضافه کرد: رونق تولید نیز تا اندازه‌ای محقق شده است.  

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: بر همین اساس مقام معظم رهبری تاکید کرد فرایند تولید باید به سمت استفاده از ظرفیت‌های مراکز دانش‌بنیان کشور حرکت کند تا به نقطه‌ای برسیم که کیفیت تولیدات داخلی کشورمان به گونه‌ای افزایش یابد که هم بتواند نیازهای خودمان را تامین کند و هم قابلیت صادرات و رقابت‌ در بازارهای جهانی را داشته باشد.

ترقی با بیان اینکه مخاطب اصلی رهبری برای تحقق شعار سال قوای سه‌گانه است، عنوان کرد: در این بین دستگاه اجرایی اصلی‌ترین وظیفه را بر عهده دارد. همچنین طی این مسیر اگر نیاز به قانون‌گذاری داشته باشد، مجلس باید اقدام کند. دولت باید سیاست‌های تشویقی را برای سوق دادن مراکز تولیدی به سمت استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان اتخاد و زمینه‌های لازم را برای ایجاد پیوند محکم بین مراکز تولیدی و مراکز دانشگاهی فراهم کند تا این پیوند به رشد تولید دانش‌بنیان منجر شود.

وی افزود: در راستای تحقق شعار سال طبیعتا علاوه بر اینکه باید زمینه‌های لازم برای رشد متخصصان و دانشمندان کشور فراهم شود، باید تسهیلات لازم را نیز ارائه کرد تا متخصصان بتوانند هرچه سریع‌تر در جهت سوق دادن تولید به سمت استفاده از ظرفیت‌های مراکز علمی گام‌های لازم را بردارند.

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه متاسفانه در گذشته شاهد برنامه دقیقی از سوی دولت برای تحقق شعارهای سال‌ نبودیم، گفت: اما اکنون به نظر می‌رسد مجلس و دولت هر ۲ عزم لازم برای تدوین برنامه اجرایی به منظور تحقق شعار سال را دارند و در تلاشند شعار سال صرفا حالت تبلیغاتی نداشته بلکه به صورت عملی اجرا شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.