تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
کد خبر : 32788

استرس سرطان از خود بیماری کُشنده تر است

استرس سرطان از خود بیماری کُشنده تر است

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحسن اینانلو، در مراسم راه اندازی شتاب دهنده پیشرفته ورسا اچ دی و سی تی سیمولاتور در انستیتو کانسر دانشگاه علوم پزشکی تهران، انستیتو کانسر را قدیمی ترین مرکز سرطان کشور دانست که اولین دستگاه کبالت آن از سال ۱۳۲۸ مستقر شده است. وی افزود: قدمت این مرکز و خدماتی که

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحسن اینانلو، در مراسم راه اندازی شتاب دهنده پیشرفته ورسا اچ دی و سی تی سیمولاتور در انستیتو کانسر دانشگاه علوم پزشکی تهران، انستیتو کانسر را قدیمی ترین مرکز سرطان کشور دانست که اولین دستگاه کبالت آن از سال ۱۳۲۸ مستقر شده است.
وی افزود: قدمت این مرکز و خدماتی که طی این سال‌ها به مردم ارائه شده بر هیچکس پوشیده نیست. جراحی‌های بسیار سنگین و رادیوتراپی و شیمی درمانی سرطان در این مرکز انجام می‌شود که بسیار قابل توجه است.
اینانلو با اشاره به نیاز انستیتو کانسر به تجهیزات پیشرفته گفت: این مرکز سه دستگاه با انرژی پایین و یک دستگاه با انرژی بالا دارد که با توجه به نیاز بیماران بسیار به رادیوتراپی که حدود ۳ هزار و ۵۰۰ بیمار در سال و حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار جلسه رادیوتراپی است، شمار بیماران بیش از توان این مرکز و تجهیزات آن است.
رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده به منظور کاهش لیست انتظار بیماران، افزود: با وجود اینکه خدمات رادیوتراپی در سه شیفت ارائه می‌شد، اما لازم بود دستگاه پرانرژی رادیوتراپی برای بیمارانی که تومورهای عمقی و نیاز به درمان‌های پیشرفته دارند، راه اندازی شود. خوشبختانه با به کارگیری دستگاه ورسا اچ دی می‌توانیم صف انتظار بیماران را کوتاه‌تر و خدمات بهتری را ادامه دهیم.
اینانلو، یکی دیگر از چالش‌های انستیتو کانسر را کاشت دقیق مواد رادیواکتیو در براکی تراپی دانست و گفت: برای انجام این کار نیاز به دستگاه سی تی سیمولاتور داشتیم و اکنون با راه اندازی این دستگاه گشایش بزرگی در درمان بیماران مجتمع بیمارستانی امام خمینی به وجود آمده است.
رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی، با قدردانی از خیرین متولی پروژه انستیتو کانسر، افزود: این مرکز دو بونکر خالی دیگر دارد که امیدواریم با کمک معاونت درمان وزارت بهداشت و هیأت امنای ارزی به دستگاه‌های پیشرفته مجهز شود و بتوانیم خدمت بیشتری را به مردم ارائه دهیم.
اینانلو با اشاره به هزینه هنگفت درمان بیماران مبتلا به سرطان در بخش خصوصی، گفت: وظیفه ما در دانشگاه، ایجاد امکانات و به حداقل رساندن صف انتظار بیماران است تا بیماران به محض تشخیص بیماری درمان شوند و استرسی که حتی از خود بیماری کشنده‌تر است، در آنان به حداقل برسد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.